בחומרי החקירה שהעבירו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) המנהלים את החקירה כנגד קצין המשטרה החשוד בירי שגרם למותו של סלומון טקה ז"ל אל פרקליטי המח"ש לבחינה לפני העברתו אל פרקליט המדינה, צורף גם דוח הנתיחה של המנוח טקה, המתייחס לממצאים לפיהם בדמו נמצאה כמות גדולה מאוד של אלכוהול וכן שרידי סם.



גורמים המעורים בפרטים מבהירים כי מדובר בנתיחה שנעשתה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ואשר על פיה נקבע שהכדור שפילח את לבו של הצעיר, לא נורה בירי ישיר אלא ניתז מהקרקע, ראיה שאיששה לכאורה את גרסתו של קצין המשטרה.



עתה, לנוכח הממצאים המצביעים על התנהלות במצב של שכרות, סבורים אותם גורמים כי ניתן יהיה לתת לטענת הקצין לפיה חש סכנה ממשית לחייו, משקל רב יותר.



יחד עם זאת, למרות הממצאים האמורים, עדיין יצטרכו פרקליטי מח"ש, ולאחר מכן גם פרקליט המדינה, לבחון את גרסת קצין המשטרה מול העדויות והממצאים שנאספו כדי לקבוע האם גם גרסת הקצין מהימנה ועדיין הייתה חובה לעשות שימוש בנשק. במח"ש סירבו להתייחס לדברים.



משפחת טקה: "ישנו זיהום של החקירה"



בתוך כך, מטעמה משפחת טקה נמסר כי "כפי שחששנו ההתנהלות החריגה של רשויות האכיפה, ואוזלת היד בטיפול בהדלפות המכוערות והמעוותות בדבר עברו הפלילי של סלומון, לצד ההדלפות המתמשכות מתוך גופי האכיפה בדבר האחריות המופחתת שיש לייחס לקצין היורה - הביאו לפריצת הסכר וזיהום בלתי נמנע של החקירה".

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה אתמול למשפחת טקה כי קצין המשטרה החשוד בירי שגרם למותו של בנם סלומון ז"ל הוצא לחופשה כפויה למשך 30 יום. ההחלטה של מח"ש התקבלה לאחר שאתמול דחה בית המשפט בחיפה את הבקשה לאסור על הקצין להיכנס לכלל תחנות המשטרה ברחבי הארץ, ואסרה עליו את הכניסה רק לתחנת משטרת זבולון שבה שירת.

המהלך הגיע לאחר בחינה מחדש שנערכה במח"ש וככל הנראה בשל לחץ שהפעילה משפחת טקה ובשל האיום מצדה לעתור לבג"ץ נגד המחלקה לחקירות שוטרים. ביום שני הובא קצין המשטרה לבית המשפט לדיון בעניינו, שם ביקשו אנשי מח"ש לשחרר אותו ממעצר הבית שבו היה נתון מאז האירוע בתנאים מגבילים, שלפיהם גם נאסר עליו להשתמש בכל מערכת משטרתית למשך 45 יום. 

פרקליטו של השוטר מסר כי "אתמול נודע למרשי מפי סגן ראש אגף משמעת במשטרה על ההחלטה להוציאו לחופשה כפויה ל 30 ימים. נוכח האירועים שהתרחשו עקב מותו של סלומון טיקה ז״ל לא הופתענו לשמע ההחלטה. עם זאת מרשי סבור כי יש להשיבו לעבודתו בהקדם האפשרי. קביעות ביהמ״ש תומכות ברצונו של מרשי שכן נקבע כי לא נשקפת ממנו מסוכנות וכן כי לא קיים חשש לשיבוש מהלכי חקירה או משפט. מעבר לכך ביהמ"ש קיבל את עמדת ההגנה לפיה אין להרחיקו מתחנות משטרה למעט תחנת משטרת זבולון".
 
עוד אמר הפרקליט כי "מיום האירוע הטראגי הקפידו רבים 'לקפוץ' על גבו של מרשי כמוצאי שלל רב. אזרחים, פוליטיקאים ונושאי משרות ציבוריות מיהרו לגזור את דינו ולהפיצו ברבים. העובדה שחומר הראיות שנאסף ע״י מח״ש במטרה להגיע לאמת טרם נחשף אינה משנה דבר לאותם גורמים שכן האמת אינה מעניינם כלל. מדובר באנשים חסרי אחריות וחסרי יושרה הגורמים נזק קשה למרשי ולמשפחתו וכל זאת תוך ניסיון פסול להשפיע על מקבלי ההחלטות ׳לסגור חשבון׳ עם מרשי".