נציגי משפחתו של סלומון טקה ז"ל ועורכי דינה מקיימים כעת (חמישי) מסיבת עיתונאים בנושא הטענות לזיהום החמור והשיטתי של החקירה על ידי גורמי המדינה, תוך הכפשת שמו של סלומון והדרת משפחתו מחומר החקירה. אביו של סלומון, אפוורקה, מתח ביקורת על מערכת אכיפת החוק בעקבות ההדלפות מהחקירה והראיון של מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"חן קוגל: "אין לכם חמלה, אין לכם רחמים לאנשים, איך אתם יכולים להתאכזר לאנשים כמוני? איך אפשר לחלל את שמו של אדם שקבור באדמה ולא מסוגל לטהר את שמו. מעשה שלא מתקבל על הדעת. הרגו לי את הבן בפעם השנייה".


אפוורקה הוסיף כי "במקום לפגוע בשמו הטוב של הבן שלנו - תחפשו צדק. מבקש שהדין ימוצה עם השוטר שהרג את בננו. איך מדינה שחוקקה חוקים על בעלי חיים יכולה לקפח חיים של נער? תהיו רגע במקומי - מה הייתם אומרים אם בנכם היה יוצא מהבית ולא שב הביתה? סלומון נורה ונהרג רק בגלל צבע עורו ומוצאו. הוא מטבעו היה ילד רחמן שרואה מבוגרים שנשאו קניות היה מגיש עזרה. איך אפשר להכפיש את שמו בלי לדעת מיהו באמת? אני בטוח שיש בקרבנו פה הורים לילדים. מה הייתם חושבים אם הבן שלכם היה יוצא מהבית ונהרג על ידי שוטר?!".

"אני נותן את הסמכות לשפוט רק לאלוהים. כל מה שאני מבקש כרגע זה רק שהחקירה תתנהל ללא שום הטיה. אנחנו מביעים אמון במערכת החוק. אני מבקש מהעיתונאים - תעבירו את המסר שלי. אני אומר לכם כאבא שמכיר את סלומון מגיל אפס".

"מסע מתוזמר היטב שנועד להכין את הציבור להפחתת עונשו השוטר"

עו"ד ז'ק חן, המייצג את המשפחה אמר: "המשפחה מחפשת צדק. באנו להשמיע אותו היום על רקע הנסיבות החריגות של החקירה. כולנו אחים. מטרתנו היא אך ורק פעולה במסגרת החוק. אנחנו לא מבקשים ללבות. המסר של המשפחה האצילה הזאת הוא להוריד את גובה הלהבות. אנחנו פה היום בלית ברירה נוכח ההתנהלות החקירה ופרסומים והדלפות מתוכה. זו חובתנו כלפי סלומון. המסע המתוזמר היטב שנועד להכין את הציבור להפחתת עונשו של השוטר היורה. ההתנהלות הקשה הזו של הדלפות מכפישות היא הוספת חטא על פשע. בדרך נרמס כבודה של המשפחה האבלה. את סלומון הרגו ואת נפש המשפחה הרגו פעם נוספת".

עוד אמר עורך הדין, כי "אין לירי הזה הצדקה, ועל כך אין שום ויכוח. תגובת מערכת אכיפת החוק היא חריגה ביותר. בלתי נתפס שהחשוד שוחרר למעצר בית ואנחנו מכירים את ההתנהלות במקרים דומים. בלתי נסבל שפורסם הדוח הבליסטי של ממצאים מתוך חקירה שעדיין מתקיימת. בלתי נתפס שאת אחת הראיות המרכזיות מפיקים חבריו של החשוד. בלתי נתפס שבנסיבות קשות של הדלפות מכוערות, ממלאות רשויות האכיפה פיהם מים. בלתי נסבל שיוצאות הדלפות של גורמים בכירים מהחקירה". לדבריו, "משהסתיימה החקירה ואם דרישתנו לקבל את חומרי החקירה לא תיענה, המשפחה תפנה לבג"ץ".

במהלך מסיבת העיתונאים הופתעו עורכי הדין של המשפחה מהודעת מח"ש לתקשורת כי לא יועברו לידיהם חומרי החקירה עד לקבלת החלטה בתיק.
 
שמפחת טקה ונציגיה במסיבת העיתונאים. צילום: אלון חכמון
שמפחת טקה ונציגיה במסיבת העיתונאים. צילום: אלון חכמון


מח"ש: "אין להטיל דופי במומחי המעבדה לזיהוי פלילי"

במחלקה לחקירות שוטרים הגיבו, עוד לפני מסיבת העיתונאים, לטענות של מפחת טקה. בתשובה לבקשת המשפחה לקבל את חומרי החקירה, נאמר כי "ככלל, חומר החקירה אינו מועמד לעיון ב"כ משפחת המנוח לפני קבלת החלטה בתיק, וזאת בין היתר מהטעם שעיון בחומרי החקירה לפני שמתקבלת החלטה אם להעמיד לדין אם לאו, יכול לסכל או להקשות מאוד על ניהול משפט אם יוחלט להגיש כתב אישום. מובן, כי לאחר קבלת החלטה יוכלו בני המשפחה לבקש לקבל את חומר החקירה והבקשה תישקל בלב פתוח על פי ההנחיות בנדון".

טענה נוספת שהעלו באי-כוח המשפחה מתייחסת לכך שהבדיקה הבליסטית בוצעה על ידי משטרת ישראל. במענה מח"ש הובהר, כי מדובר במעבדה רשמית שעובדים בה מומחים בתחומם, אשר נותנים שירות לכלל גורמי האכיפה בישראל. למותר לציין, כי מדובר במומחים הנאמנים אך ורק ליושרה המקצועית שלהם ואין להטיל דופי בעבודתם. עוד צוין, כי המומחים אינם נחשפים לכלל הראיות בתיק, אלא רק לממצאים שנמצאו בשטח ועל בסיס מומחיותם והבדיקות שנעשות הם מחווים דעתם. במכתב צוין עוד, כי למח"ש אין מעבדות משלה והיא נסמכת מיום הקמתה על מעבדות משטרת ישראל".

בנוגע לעובדה שמדובר היה בנתז מהירי בקרקע שפגע במנוח, כפי שפורסם לראשונה במעריב, במח"ש אומרים שנתון זה מבוסס הן על הבדיקה הבליסטית והן על חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, שכידוע אינו חלק ממשטרת ישראל. בנוסף, כאשר מדובר בחוות דעת מסוג זה קיימים גם תיקי עבודה ובהם תיעוד הבדיקות שנערכו. כל אלה יוצגו בבוא היום בפני מי שיהיה זכאי לכך, ובאופן זה ניתן יהיה לבחון ולבקר את תהליכי העבודה ואת תוצריה.

באשר לטענה המשפחה על הדלפות מתוך החקירה, נאמר במענה מטעם מח"ש כי "אנו תמימי דעים כי מדובר בפרסומים חסרי אחריות שיש לגנותם. יודגש שוב, כי אין בכוונתנו לגבש עמדה בנוגע לתיק בטרם תיערך בדיקה ובחינה של החומר כולו, הליך המצוי בעיצומו בימים אלה וטרם הושלם".

בפנייה נוספת מטעמם, ביקשו באי כוח המשפחה, בין היתר, לבצע שורה של פעולות חקירה. במענה מטעם מח"ש לפנייה זו נאמר, כי במהלך החקירה נערכו מספר רב של בדיקות והתקבלו חוות דעת של מומחים מתחומים שונים, והכל בשים לב לצרכים החקירתיים, ובמטרה להגיע לחקר האמת. כן צוין, כי התיק עבר לאחרונה לטיפול הפרקליטים במח"ש, וכי בקשות בני המשפחה ייבחנו בתשומת לב, כאשר כל החלטה תתקבל בהתאם לחומר הראיות שכבר נאסף והמצוי בתיק ובהתאם לצורכי החקירה.