סרטון המראה את המקרה? חקירתו של החשוד המרכזי בפרשת האונס בקפריסין החלה היום (שבת) לאחר שאמש טען כי המתלוננת משקרת, ונמשכה שעות ארוכות בהם שיתף פעולה עם החוקרים. על פי ההערכה ההסברים והתשובות שמסר לחוקרים חושפים את העובדות לכאורה של כל מה שהתרחש באותו לילה כיוון שהוא זה שדרכו נוצר הקשר עם המתלוננת. בנוסף פרקליטו עו"ד ניר יסלוביץ' מציין כי "מרשי נחקר היום חקירה ארוכה ואני חייב לציין שגם הוגנת במהלכה שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב לכל שאלה שהונחה בפניו וסיפק הסבר סביר וראוי למה שהתרחש באותו לילה נשוא החקירה. מרשי דבק בגרסתו ואני סמוך ובטוח כי היום התמונה התבהרה והיא תתבהר יותר בימים הקרובים ולהערכתי יהיו לכך גם השלכות". 



שלושה מהחשודים שמרו על זכות השתיקה החל מהרגע שבו מונו להם פרקליטים מקומיים. חשוד אחר שיתף פעולה באורח מלא ועל פי ההערכה הוא ישוחרר בימים הקרובים. חקירת החשד לאונס הקבוצתי באיה נאפה שבקפריסין נתקלת בעדויות סותרות בין המתלוננת לבין החשודים, ובעיקרם - החשוד המרכזי.



החשוד המרכזי הסביר לחוקרים: "יש מצלמות במלון, ואפשר לראות שיצאה מן החדר לבושה עם בגדים". לדבריו, "הכרנו לפני כשבוע, הסתובבנו ביחד, שכבנו מספר פעמים, לא זוכר בדיוק כמה. באות לילה היא אמרה לי שאני יכול לצרף חבר, אבל היא רצתה לבחור מי. הבאתי את החבר הכי טוב שלי, היא סירבה ואמרה שהוא מגעיל אותה, ובחרה בחבר אחר. שנינו שכבנו איתה בהסכמה. היא משקרת, לא אנסנו אותה. יכול להיות שתוך כדי חברים אחרים פתחו את הדלת, אבל הם סגרו אותה מיד ולא היו שם".



 כמו כן, הוצגה תמונה של אחד החשודים שהועלתה לאחת מהרשתות החברתית כמה שעות לאחר המקרה שמראה את השניים מחובקים בלובי המלון, ראייה שעלולה להוות אליבי נוסף לחשוד. בתוך כך, טענו במשטרת קפריסין כי מצבה של המתלוננת קשה מבחינה נפשית, ולכן לא יכולה להמשיך להיחקר.



ל'מעריב אונליין' נודע כי בעדותה במשטרה טענה הבריטית בת ה-19 כי הצעירים ביצעו בה אונס קבוצתי. לטענתה - היא הכירה חשוד אחד בלבד, שכבה עמו מספר פעמים, ולאחר מכן הוא זימן אותה לחדרו, שם אנסו אותה בזה אחר זה, תוך שהיא מצליחה לבסוף להימלט מן החדר: "הם לא הפסיקו למרות שהתחננתי, יצאתי החוצה כשאני ערומה".



עוד עולה, כי הצוות החוקר גבה עדות נוספת מחברתה של המתלוננת שסיפרה כי נזכרה במקרה, בו חברתה סיפרה לה שהגישה תלונה דומה במדינה אחרת ולאחר מכן - קיבלה הרבה כסף. אותה חברה עובדת כחשפנית בקפריסין, ועדותה יכולה אף היא לסדוק את גרסת המתלוננת ולהיטיב עם גרסתם של הנערים.



עורך הדין ניר יסלוביץ'. צילום: פרטי
עורך הדין ניר יסלוביץ'. צילום: פרטי



עו"ד יסלוביץ' מנסה לקעקע את עדותה של המתלוננת ומציין כי העביר למשטרה מידע לפיו שלושה מהנערים לא היו במקום בזמן האירוע, מה שמנפץ את גרסת המתלוננת. בעקבות כך, ייתכן שכבר בימים הקרובים ישוחררו החשודים, אם במשטרת קפריסין יאמתו את המידע. עורך הדין ציין כי היום צפוי החשוד המרכזי להיחקר בניקוסיה וקרא למדינת ישראל לא להפקיר את אזרחיה ולסייע לנערים לשוב לישראל.