החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: מרבית הנערים ששמם נקשר לפרשת אונס התיירת הבריטית בת ה-19 באיה נאפה שבקפריסין צפויים להיחקר היום (שני) החשודים עומדים על גרסתם הראשונה לפיה לא קיימו יחסי מין עם המתלוננת, זאת לאחר שאתמול ושלשום נחקרו ארוכות שני החשודים העיקריים בפרשה וגרסאותיהם נמצאו דומות ועקביות, מהן עולה כי יחסי המין קוימו בהסכמה.



פרקליטם של שניים מהחשודים באונס הקבוצתי באיה נאפה, עורך הדין ניר יסלוביץ', אמר כי המשטרה ממתינה לתוצאות דגימות ה-DNA שנלקחו מן הנערים וכי הוא מעריך שלאחר מכן חלק מהחשודים ישוחררו. יסלוביץ' הוסיף בראיון לגל"צ כי "החשוד העיקרי לא מסר גרסאות סותרות, אני יכול לומר שהוא מסר ראיות ישירות במהלך החקירה שמאששות את הטענה שלו. היה אדם נוסף שקיים איתה יחסי מין וככל הנראה אדם שלישי שצילם". באשר לחקירה אמר עורך הדין, כי היא הייתה "ג'נטלמנית, ארוכה והגונה. אני רוצה לשבח את רשויות החקירה שמנסות להגיע לחקר האמת".



כזכור, אתמול החלה חקירה נוספת של שני החשודים המרכזיים באונס התיירת בבית המלון בקפריסין. החשודים המשיכו לכפור בטענות, ענו לשאלות החוקרים ואמרו כי מדובר בעלילה. כפי שדווח אמש, שלושה מהחשודים הפסיקו לשתף פעולה,



שלושה אחרים טענו כי לא היו באזור ונקבו בשם הבר בו שהו באותן שעות - בין חצות לשלוש לפנות בוקר. החוקרים פנו לבר המדובר כדי לאסוף את מצלמות האבטחה ובמידה כי יוכח שהם היו שם, הם ישוחררו מיידית.



כזכור, בצעד דרמטי, החליטו שלושה מ־12 הנערים לשמור על זכות השתיקה, ככל הנראה בעצת פרקליטים מקומיים שקפריסין הקצתה להם. זאת לאחר שהקפידו מאז נחשפה הפרשה על גרסה אחידה וטענו כי התיירת הבריטית מעלילה עליהם את מעשה האונס הקבוצתי. נוסף לכך, כך נודע, אחד החשודים שיתף עם החוקרים פעולה באופן מלא, וההערכה היא כי הוא ישוחרר וישוב לישראל כבר בימים הקרובים.



חקירתו של החשוד המרכזי התחדשה אתמול. יממה קודם לכן עומת עם גרסת המתלוננת וטען כי היא שקרית. החקירה נתקלה בעדויות סותרות בין המתלוננת לבין החשודים, ובעיקרם עם החשוד המרכזי. ל"מעריב" נודע כי בעדותה במשטרה טענה הבריטית בת ה־19 כי קבוצת הצעירים אנסה אותה. לטענתה, היא הכירה את החשוד המרכזי בלבד ושכבה עמו כמה פעמים. בהמשך הוא הזמין אותה לחדרו, שם אנסו אותה חבריו בזה אחר זה. לבסוף היא הצליחה להימלט מהחדר, ועל כך העידה: "הם לא הפסיקו למרות שהתחננתי, יצאתי החוצה עירומה".



בנוגע לכך טען החשוד המרכזי: "יש מצלמות במלון, ואפשר לראות שיצאה מן החדר לבושה בבגדים". לדבריו, "הכרנו לפני כשבוע, הסתובבנו יחד, שכבנו כמה פעמים, לא זוכר בדיוק כמה. באותו לילה היא אמרה לי שאני יכול לצרף חבר, אבל היא רצתה לבחור מי. הבאתי את החבר הכי טוב שלי, היא סירבה ואמרה שהוא מגעיל אותה, ובחרה בחבר אחר. שנינו שכבנו איתה בהסכמה. היא משקרת, לא אנסנו אותה. יכול להיות שתוך כדי חברים אחרים פתחו את הדלת, אבל הם סגרו אותה מיד ולא היו שם".



אתמול ביקשו בחקירתם חלק מהחשודים להתעמת עם המתלוננת, אך לנוכח מצבה הנפשי הקשה משטרת קפריסין אינה מאפשרת זאת. בהמשך ייערך מסדר זיהוי לחשודים. לטענתם, בידיהם סרטונים ותצלומים שצולמו בחברת המתלוננת לאחר האירוע לכאורה ואלו מוכיחים כי לא נאנסה. 



בנוסף, הצוות החוקר גבה עדות נוספת מחברתה של התיירת הבריטית, שסיפרה כי נזכרה במקרה שבו סיפרה לה שהגישה תלונה דומה במדינה אחרת ולאחר מכן קיבלה כסף. עדותה יכולה אף היא לסדוק את גרסת המתלוננת ולהיטיב עם גרסתם של הנערים.