הפרקליטות הגישה היום (שני) כתב אישום נגד אדיר רצון, בן 19 מקרני שומרון, בגין הצתת ביתה של "המטפלת המתעללת" כרמל מעודה בראש העין לפני יותר משבועיים. על פי כתב האישום, רצון הוא מקורב לאדם שבתו שטופלה בעבר בגן, וב-6 ביולי לפנות בוקר הוא הגיע אל הבית, שבו גם נמצא הגן של מעודה, על מנת להצית אותו. "הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק, שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת". נכתב. 

דקה לאחר מכן הוא נמלט מהמקום, לא לפני שווידא שהאש אכן אחזה במבנה. כתוצאה ממעשיו של רצון, המבנה התלקח והאש הגיעה עד לגן וכן לבית פרטי צמוד. תושבי הבתים, לרבות ילדיהם, שישנו באותה שעה במיטות, התעורר ונסו על נפשם, נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל. 
"במעשים המתוארים לעיל שילח הנאשם אש בדבר לא לו ועשה כן במטרה לפוגע בבטחת דרי הסביבה או בבני אדם", כותבת התביעה. 

בנוסף, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של רצון עד תום ההליכים. בבקשת המעצר נכתב כי "..כנגד המשיב קמה עילת מעצר... בראש ובראשונה, מדובר באירוע הצתה חמור שהקים סכנה גדולה לציבור...המשיב הצית בכוונת מכוון מבנה מעץ, שהייתה בו תכולה רבה וכן שני בלוני גז, בצמוד לקומת הקרקע של הבית. זאת ביום שבת, בשעה 5:45 לערך בבוקר, שעה בה ברי כי דיירי הבית והבתים הסמוכים לו ישנים במיטותיהם. ואכן, מעשי המשיב זרעו בהלה וכן הרס רב... במעשי המשיב ממד חומרה נוסף, מטריד, של "נטילת החוק לידיים", בכך שכיוון מעשיו למבנה הגן ומשפחתה של בעלת הגן. כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן".

"מה שקרה לגננת הגיע לה"

בבקשת המעצר מפורטות גם ראיות ועדויות נגד רצון, בהן עדות נהג המונית אשר הסיע את המשיב אל כתובת הגן לבקשתו, כמו גם תיעוד מצלמה פנימית מהמונית במסגרתו נקלט המשיב בבירור ובקירוב, וכן תיעוד התקשרות מהטלפון של המשיב אל נהג המונית. מצלמות אבטחה מהרחוב, אשר תיעדו את המשיב מגיע במונית אל רחוב הגן, חובש את הכובע של הקפוצ'ון שלבש, יוצא מן המונית בעודו אוחז בשקית שחורה ונכנס הישר אל חצר הבית של הגן. בחלוף מספר דקות נראה המשיב יוצא מחצר הבית, מסתכל מבעד לשלבי הגדר, ופותח בריצה. לאחר כמה שניות נראה עשן שחור מיתמר מהבית. 

כמו כן, רצון הוקלט משוחח עם בת זוגו, כשהוא נשמע מתנשף, ומבקש שתזמין לו מונית לרחוב סמוך לרחוב הגן, ולשאלותיה השיב: "ששש ששש תני לי להגיע אלייך זה לא לטלפון". בת הזוג העידה שרצון הגיע לביתה בכפ"ס בערך בשעה 6:30 לאחר שהזמינה לו מונית לראש העין כאמור לעיל, ואמר לה בהתייחס לשריפה כי מה שקרה לגננת הגיע לה (זאת לפני פרסום דבר השריפה), וכן דיבר על פרשיית ההתעללות בילדים ועל כך כי ילד של המקורב לו טופל בגן זה.

רצון מכחיש את כל המיוחס לו ובמרבית חקירותיו שתק או נמנע מלשתף פעולה. המשיב טען כי ישן והגיע לבית חברתו רק לאחר השעה 8:00, זאת בניגוד לעדויות רבות.  כמו כן מכחיש קשר למקורב שבתו טופלה בגן המדובר, זאת בניגוד לעדויות רבות. 

בפרשה נעצרו גם האחים עובדיה וארד עמר, שבתו של אחד מהם טופלה בעבר בגן. הם נעצרו בשבוע בחשד ששלחו את רצון לבצע את המעשה והוא עשה זאת, לטענת המשטרה, כדי לרצות אותם לאחר שנתנו לו לגור אצלם. 
 
חן, אחיהם של השניים, טען כי לשניים אין קשר לפרשה. לדבריו, "אדיר התגורר אצלי ויודעים שאין לי קשר לזה. מחפשים שעיר לעזאזל. שיחפשו אצל אבא של מעודה, שאולי צריך לקבל כסף מהביטוח. לאחים שלי אין קשר לזה".