התעללות חסרת רחמים: אמש התפרסם ברשת החברתית טוויטר סרטון מזעזע ברשתות החברתיות בו נראית התעללות קשה בחתולה חסרת ישע. בסרטון נראה נער בן 16 מלטף חתולה במגרש כדורסל בעיר ולאחר מכן בועט בה בחוזקה, תוך שהוא מעיף אותה גבוה באוויר. בעקבות הסרטון הוגשה תלונה במשטרת גלילות אשר פתחה מיד בחקירה והתחקתה אחר זהות חשוד במעשה.


החשוד, תושב הרצליה, נלקח לחקירה, ועודנה נמשכת. לא נמסרו פרטים אודות מצבה של החתולה, אך על פי ההערכות היא לא נפגעה.



בחודש שעבר פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום ובקשת מעצר נגד אבבאו טקאלן נגה, גבר בן 50 מקריית ביאליק, שחשוד בהריגת גור חתולים תוך התעללות בו. על פי כתב האישום, טקאלן נגה הגיע בתחילת החודש למסעדה בקרית אתא, שם עובדת חברתו, ושם ניגש לשני גורי חתולים שהיו במקום, ודרך על אחד מהם תוך שהוא מצמיד אותו בחוזקה לקיר.



בשלב זה ניסה הגור להימלט מהנאשם, ואף הצליח להשתחרר מרגלו, אך טקלאן לא הרפה, השיג את החתול דרך עליו שוב, והיכה אותו בעזרת פלטת גבס עד למותו של החתול. בכתב האישום האשימה הפרקליטות את הנאשם כי ביצע את מעשיו "אכזריות, בעינוי ותוך שגרם בכוונה סבל חמור לגור".



רק לפני מספר חודשים עצרה המשטרה שלושה חשודים בהתעללות אכזרית בחמישה כלבים בדרום, לאחר שמצאו את גופותיהם של ארבעה כלבים שהורעלו וכלבה נוספת שנתלתה סמוך למושב יכינו שליד שדרות. "כשהגענו לזירה נגלה בפנינו מראה נורא של 4 כלבים שהורעלו וכלבה שנתלתה למוות", סיפר קצין שהגיע לזירה. "מיד היה ברור שאין מדובר רק באירוע של גניבת צאן אלא באירוע חמור של הריגת בעלי חיים".



החקירה הובילה להתחקות אחר הנאשם המרכזי לו מיוחסות העבירות הקשות ולשני נאשמים נוספים שפעלו עמו בשני מקרים נוספים. "מאותו הרגע שראינו את גופות הכלבים היינו חסרי מנוחה ועבדנו באופן קדחתני עד למעצרם של החשודים ולהגשת כתבי האישום." הוסיף הקצין.