"אף אחד לא צריך לקחת את החוק לידיים", כך אומרים היום (ראשון) ל"מעריב" הורים לילדים שהיו במשפחתון האימה של כרמל מעודה בראש העין, בעקבות החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אדיר רצון, בגין הצתת ביתה של מעודה. ההורים מבהירים כי הם לא מעודדים מעשי אלימות כלפיה או כלפי מי ממשפחתה, אך גם לא כואבים במיוחד את עצם מעשה ההצתה.

ניקול דניאל חגבי, ששני בניה היו בפעוטון אומרת בכנות כי "להגיד שכואב לי או עצוב לי זה יהיה שקר, לא עצוב לי שזה קרה, כל בני המשפחה היו מעורבים בדבר הזה, בפגיעה בילדים ובפרט בילדים שלי. לא הזלתי דמעה, אני נגד אלימות ולא הייתי עושה דבר כזה אבל אם זה קרה זו קארמה. אותי מעניין לדעת מה עם כרמל ומה יקרה עם המשפחה שלה, לא מתעסקת בשריפה".
 
הורים בדיון של כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני (למצולמים אין קשר לכתבה)
הורים בדיון של כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני (למצולמים אין קשר לכתבה)


יוסי חברה, שבתו עברה התעללות ע"י מעודה, מדגיש גם הוא: "אנחנו לא מתעסקים בעניין ההצתה אלא באלה שפגעו בילדים שלנו, הם הרבה יותר מעניינים. לי אישית חבל על הבחור, אבל להזיל דמעה על ההצתה אנחנו לא מזילים".


"אף אחד מההורים לא מצדיק את המעשה שלו", אומרת גם נ', ששתי בנותיה היו בעבר במשפחתון. "אנחנו לא מכירים אותו, אין לנו מושג מי זה האדם הזה וחושבים שאף אחד לא צריך לקחת את החוק לידיים, כולנו אומרים את זה פה אחד. גם ככה הגן לא היה נפתח אז לא משנה אם היו מציתים אותו או לא. זה לא יחזיר וישפר את הנזק שנגרם לילדים, הילדים עדיין עם בעיות אז זה לא משנה אם הציתו או לא, זה לא מחק את מה שהיה".

כזכור, הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד רצון, בן 19 מקרני שומרון, בגין הצתת ביתה של מעודה בראש העין לפני יותר משבועיים. על פי כתב האישום, רצון מקורב לאדם שבתו הייתה בעבר במשפחתון, וב-6 ביולי לפנות בוקר הוא הגיע אל הבית, שבו גם נמצא המשפחתון על מנת להצית אותו.

כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני
כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני


"הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק, שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת". נכתב. דקה לאחר מכן הוא נמלט מהמקום, לא לפני שווידא שהאש אכן אחזה במבנה.

כתוצאה ממעשיו של רצון, המבנה התלקח והאש הגיעה עד למשפחתון וכן לבית פרטי צמוד. תושבי הבתים, לרבות ילדיהם, שישנו באותה שעה במיטות, התעורר ונסו על נפשם, נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל.