פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום מטלטל נגד אביב חכים, בן 20 מקרית אתא. על פי כתב האישום, חכים רצח לפני כחודש בדם קר את מורה הנהיגה יוסף שמילוביץ' ללא כל היכרות מוקדמת ביניהם וללא כל סיבה נראית לעין.

"בסביבות השעה 6:45, הבחין הנאשם ביוסף שמילוביץ', עימו אין לו היכרות מוקדמת, הולך לכיוון רכבו. בשלב זה גיבש הנאשם החלטה להמית את המנוח", צוין בכתב האישום. שמילוביץ, שהספיק להיכנס לרכב ולהתחיל לבצע פניית פרסה, הופתע על ידי חכים שנכנס לרכב ודקר אותו מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון.

מורה הנהיגה ניסה לברוח ויצא מהרכב, אולם חכים באכזריות השיג אותו והמשיך לדוקרו באמצעות שני הסכינים שברשותו. הנאשם עזב את המקום, ושמילוביץ' נסע לתחנת משטרה סמוכה, שם התמוטט ובבית החולים רמב"ם נקבע מותו.

המשיך לבית חברו

מסלול הזוועות לא נגמר בכך, וחכים עשה את צעדיו לכיוון ביתו של חברו שלא היה עימו בקשר בחודשים האחרונים, ואשר ישן באותו זמן בחדרו. אמו של החבר, אמרה לו כי הוא ישן והיא תמסור לו להתקשר אליו כשיתעורר. עשר דקות לאחר מכן, חכים חזר לדירת המשפחה ואמר לאמא שאין לו כסף לחזור הביתה. חכים נכנס לחדרו של בר והתיישב על מיטתו. 
 
לפי כתב האישום, "הנאשם שאל את המתלונן האם הוא יוצא עם בחורה בשם ל.ד, ותוך כדי שהשיב לנאשם בשלילה, הבחין כי הנאשם אוחז בידו הימנית סכין עם להב שנראה מגואל בדם. בשלב זה צעק המתלונן לנאשם 'לא...', אז דקר הנאשם את המתלונן בחזה מצד ימין בכוונה לגרום למותו".

חכים המשיך ודקר את חברו שנאבק על חייו בעורפו. האמא נכנסה לחדר וניסתה לסייע לבנה להרחיק את חכים ממנו. או אז הצליח המתלונן לאחוז באלה שהייתה מונחת בסמוך למיטתו והיכה באמצעותה את חכים בראשו שברח מהדירה, ונתפס על ידי שכן שהחזיק בו עד הגעת המשטרה.

בחקירתו במשטרה הודה חכים במעשיו המזוויעים, אולם לא ידועה הסיבה למסע הרצח, בהנחה שיש בכלל סיבה. הפרקליטות סבורה כי חכים איננו בריא בנפשו ובהמשך תתקבל חוות דעת פסיכיאטרית האם חכים כשיר לעמוד לדין והאם היה אחראי למעשיו כשדקר באכזריות את קורבנותיו על לא עוול בכפם.