בן סוטחי, שנרצח הלילה (חמישי) במקסיקו, נחשב במשטרת ישראל כעבריין בכיר שהיה "פתוח" עם לא מעט אנשים בסכסוכים קשים. היו לו יריבים שחיפשו את מותו ומעבר לאותם סכסוכים גלויים וידועים לציבור הרחב בפרסומים בכלי התקשורת. לגבי הקשר של סוטחי לארז אקרשבסקי, הם מכירים אחד את השני ונמלטו יחד מהארץ לפני 19 שנה, אך מאז סוטחי חזר לישראל, הוא ריצה עונש מאסר ולפני כחצי שנה הוא השתחרר מהכלא ובחר לחזור למרכז אמריקה.



"הוא ידע היטב שהאדמה מתחת לרגליו בוערת וידע היטב שמכל נקודה אפשרית כמעט, הוא יוכל להיפגע וגם במשטרה ידעו ששנות המאסר שריצה לא הובילו ל"חזרתו בתשובה", אלא שהוא ממשיך בנוהל החיים העברייני שלו", אומרים גורמים המעורבים בפרטים. 

עוד מציינים הגורמים: "הטיעונים בפרסומים בתקשורת במקסיקו על המחסלת שלכאורה ראתה בגידה מצד בן זוג שלה הם מעין בדיחה ולא מעבר. יש מרחק שנות אור בין בגידה בין בני זוג לרצח בעוד שמישהי נכנסת עם פיאה, מספר כלי נשק ומבצעת ירי מטווח קצר דווקא לעברם של שתי דמויות בכירות בעולם הפשע בישראל. זו לא בגידה רומנטית זו בגידה באינטליגנציה של האנשים". 

אותם גורמים מציינים שאותם שניים שנורו מטווח אפס ממש ומספר רב של יריות, ככל הנראה גם ממספר כלי נשק, כך שההערכה הסבירה היא שמדובר בחיסול מתוכנן, לפחות לגבי אחד מהם, סוטחי, ולגבי אלון אזולאי (הנרצח השני באירוע) - יתכן שהוא חוסל במסגרת מה שנקרא "העלמת ראיות".   


מחקירה ראשונית של הרשויות במקסיקו, עולה כי השניים ישבו בשולחן אחד, ואילו היורים, גבר ואישה, ישבו בשולחן נוסף. אחרי שהזמינו משקאות, לפתע קמו האישה והגבר מהשולחן, התקרבו לשולחן בו היו שני הישראלים וירו בהם באקדח.

על פי דיווחים במקסיקו, האישה נעצרה במקום על ידי אנשי ביטחון שהיו במקום, אולם שותפה למעשה הצליח להימלט. בחקירתה הראשונית אמרה כי עשתה זאת בגלל "בגידה ותשוקה", ככל הנראה קוד עברייני לרצח על רקע בגידה בעולם העברייני במקסיקו.  השר לביטחון פנים, חזוס אורטה, אמר כי אחד מהם מת במקום ואילו השני הובהל לבית החולים, שם נפטר מפצעיו.