בית המשפט בקפריסין האריך בשישי האחרון בשישה ימים מעצרם של שבעה מ – 12 החשודים שנעצרו בפרשת אונס התיירת הבריטית בת ה – 19 במלון באיי נאפה. יממה קודם לכן שחררה המשטרה הקפריסאית חמישה מהחשודים לביתם בישראל לאחר ששוכנעה כי אין להם כל קשר לפרשה ולא למגע מיני עם המתלוננת.



בבית המשפט נחשפה לראשונה דרמה נוספת הקשורה לדגימות ה – DNA שנאספו מהחדר הבעייתי. נציגי המשטרה ציינו בדיון כי עם קבלת ממצאי הבדיקות של המעבדה המשטרתית עלה כי שלוש מהדגימות אינן שייכות לאיש מהעצורים ולא מן הנמנע כי בפרשה היו מעורבים נוספים שהמשטרה לא הצליחה לשים את ידה עליהם לכאורה.



החוקרים מחפשים אחרי שלושה חשודים נוספים, ככל הנראה ישראלים, שהצליחו להימלט לפני המעצר ודגימותיהם נמצאו במקום, ודרשו מהמלון בו שהו את רשימת האורחים. המשטרה מציעה חסינות למי שימסור מידע. בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי אחד מהסרטונים שצילמו הנערים דלף לרשת.



עו"ד ניר יסלוביץ בירך על דרישת משטרת קפריסין לקבל את רשימת האורחים מהמלון. "ממצאי בדיקת ה-DNA המלמדים שהיו שלוש חתימות DNA שלא שוייכו לאף אחד מהנערים מוכיחות כי העצורים בקפריסין לא ביצעו כל פשע ויחסי המין שהיו היו בהסכמה. אני תקווה כי לא רק בישראל יידרש חיקור דין אלא בכל מדינה בעולם שממנה היה אורח במלון בגילאים הרלוונטיים, לא מן הנמנע כי המתלוננת פגשה גם נערים ממדינות אחרות במסגרת תפקידה כמארחת במלון", אמר הפרקליט.

עוד עלה כי שלושה מהחשודים קיימו מגע מיני עם הצעירה הבריטית, שניים מהם באותו לילה סביבו הוגשה התלונה וזאת בהתאם לגרסתם של החשודים לפיה רק הם קיימו איתה יחסי מין בלילה הסוער ואילו חשוד נוסף , כך עולה החשד קיים איתה יחסי מין אוראלים שכן גם בפיה של המתלוננת נמצאו דגימות הקושרות אותו למגע מיני איתה. אותו צעיר סיפר בחקירתו כי קודם אותו אירוע בגינו הוגשה התלונה היה במגע עם הצעירה. בתוך כך, חלק מחמשת הנערים ששוחררו נחתו בשישי לפנות בוקר בישראל, זאת לאחר שהתברר כי דגימות ה-DNA לא קושרות אותם למתלוננת, שאותה הכירו הישראלים במועדון שבו עבדה.



עו"ד ניר יסלוביץ מסר כי "אתמול שחרור חמשת העצורים היה סנונית ראשונה ואין לי כל ספק כי האמת תצא לאור כולה, בקשת המשטרה להאריך את המעצר לצרכי חקירה ברורה מאחר ומדובר בחקירה יסודית ומקצועית, שתוביל להוכחה החד משמעית - לא היה אונס בקפריסין".



חלק מהצעירים הישראלים שנחתו בנמל התעופה בן גוריון סיפרו על החקירות שעברו ועל ההקלה שחשו עם הגעתם ארצה. אחד מהם אמר: "זה היה סיוט, בחיים אני לא חוזר לקפריסין. אני רק רוצה להגיע הביתה". חשוד אחר הוסיף: "אני רוצה להגיע רק למשפחה שלי ולחברה שלי. בזכות הסלפי שהחברה שלי צילמה באותו לילה, ניצלתי, משום שזו הייתה עדות מוכחת לכך שהייתי איתה ולא עם הצעירה הבריטית".



"באמצע הלילה שברו השוטרים את דלת החדר שלנו, נכנסו פנימה ושלפו אותי מהמיטה", הוסיף צעיר נוסף. "כל זה, בגלל שאחד החשודים הביא אותם לחדר שלנו. לא היה לי שום קשר עם הצעירה, לא הייתה לי היכרות איתה ולא ראיתי אותה לפני כן".



נציין כי העובדה שחמישה מהחשודים שוחררו, לאחר שהמתלוננת טענה כי שכבה עם כל 12 החשודים, מצביעה על סדקים בעדותה. עורכי הדין של העצורים מתכוונים לנקוט באסטרטגיה חדשה, לפיה הצעירה החליטה להתלונן נגד החשודים אחרי שבילתה עם שניים מהצעירים, בהסכמה מלאה לטענתם, וזאת ככל הנראה ממניעים אחרים שעוד יתבהרו בהמשך.



גורמים המעורים בפרטים טוענים כי העובדה שחמישה מהחשודים שוחררו מצביעה על כך שגרסתה לא אמינה, כפי שנטען בתחילה, ולא מן הנמנע שמעבר לשניים שלגביהם דגימות ה-DNA מוכיחות כי קיימו יחסי מין איתה, והם אף מודים בכך, חלק אחר מהחשודים הושאר במעצר כדי שבמשטרת קפריסין יוכלו לקיים מסדר זיהוי. לדבריהם, ייתכן גם שישנם ממצאים שקושרים את הנערים להגעה לחדר במלון, אולם לא לקיום יחסי מין עם אותה צעירה.