לאחר מחיקת החשדות בעניינם, הצעירים שנחשדו בשבוע האחרון באונס בבית המלון באיה נאפה שבקפריסין, שוחררו היום (ראשון) ממעצר והתקבלו בחגיגות גדולות על ידי משפחותיהם סמוך לבית המעצר. משפחותיהם שוקלות הגשת תביעת פיצויים אזרחית נגד המתלוננת הבריטית, זאת על רקע התפנית בחקירה שהובילה לשחרור כל הנערים. התיירת נעצרה על ידי המשטרה המקומית והיא נחקרה בגין חשד להגשת תלונת שווא. "מעולם לא היה אונס", אמר גורם המעורה בחקירה לסוכנות רויטרס.

במהלך החקירה הלילה, כשהציגו החוקרים בפני המתלוננת את גרסותיהם של החשודים ואת הסרטונים שצולמו שהראו את טיב הקשר עם הנערים, היא פרצה בבכי ולא ידעה לספק הסברים המניחים את הדעת לטענות שהוטחו בה ונשברה בפני החוקרים. זה היה הרגע בו קיבל ראש צוות החקירה את ההחלטה לעצור את החשודה ולהביאה בפני שופט כדי לבקש את הארכת מעצרה. גורמים המעורים בפרטים, כמו גם פרקליט של שלושה מהחשודים, עו"ד יסלוביץ', סבורים כי הגישה תלונה במשטרה בעקבות לחץ חבריה או מתוך כוונה להונות את חברת הביטוח, וככל שהיה מוגש נגד הנערים הללו כתב אישום היא הייתה נהנית מפיצוי משמעותי.

מהדיווחים בכלי התקשורת בקפריסין עולה, כי הצעירה נחקרה במשטרה בחשד ששיקרה בנושא לאחר שהבינה שהיא צולמה על ידי הנערים בזמן קיום יחסי המין.

 
עו"ד גילה ליבר גולן, שייצגה את אחד הצעירים ששוחררו כבר בשבוע שעבר, קיבלה את הבשורה על מעצר הצעירה הבריטית ואמרה כי "אין לי להלין ולו במילה על חקירת המשטרה בקפריסין שניהל את החקירה בצורה מקצועית ורצינית. לצערי הפרשה כולה יצאה מפרופורציות דווקא בתקשורת הישראלית ולא בקפריסין, שם המשטרה הייתה מאוד קפדנית, מדויקת ובררנית. כבר מראשית הדרך עלה חשד לגבי גרסת המתלוננת והנה היום לאור ההחלטה לשחרר את כלל החשודים מבינים כי הגיעו למסקנה כי אכן גרסתה הייתה מופרכת ונטולת כל בסיס". 
 
מה מרגישים כרגע הצעירים?
"התחושה היא איומה. זה לא משהו שאפשר להתעלם מהנזק שהוא גרם. זאת טראומה קשה לכל מי שהיה שם. עצם החשדות הכבדים, החקירות, המעצר והבושה וכמובן גם הוצאה כספית לא פשוטה. משפחות שלמות היו צריכות להגיע לקפריסין כדאי להתמודד במדינה זרה עם טענות כאלו". 

עורכת הדין גילה ליבר גולן. צילום: פרטי
 
האם אתם שוקלים הגשת תביעה נגד התיירת?
"זה דבר שבהחלט נלקח בחשבון. צריך קצת זמן אבל זה בהחלט יגיע. צריך להבין שמדובר בנזקים כבדים שנגרמו למשפחות". 

כזכור, ביום חמישי האחרון שוחררו חמישה מהם לאחר שלא נמצא קשר למתלוננת, מה שהיווה את הסנונית הראשונה לסדקים בגרסתה של המתלוננת, שנעצרה על ידי המשטרה בגין הגשת תלונת שווא. ביום שישי הוארך מעצר שבעת הנותרים בשישה ימים, והבוקר כאמור - 48 שעות לאחר אותה ההחלטה, הודיעה המשטרה על שחרורם של כל הצעירים והשבתם לארץ עוד הערב.