פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית משפט המחוזי בעיר נגד שוקי קוסטיקה בן ה-30 מרמת גן ובן משה צרוינסקי בן ה-20 מאזור בגין קשירת קשר לפשע, סחיטה בכוח, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה והיזק בזדון. לפי כתב האישום, השניים הציתו דירה שבה שהו קטינים בני 6, 12, ו-14, ביודעם כי השלושה שהו בדירה. החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב. 


מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דיה בן אסא, עולה כי המתלונן לווה הלוואה כספית מקוסטיקה ונותר חייב סכום של 7,000 שקלים. בעקבות אי תשלום החוב, הגיע קוסטיקה ב-27 בפברואר לבניין מגוריו של המתלונן בחולון, צעק מול חלון הדירה את שמו, כשהוא מחזיק מתחת לבגדיו חפץ הנחזה להיות אקדח,
ועלה לדירה עם חפץ כבד דמוי פטיש והחל להלום בעוצמה בדלת הבית עד שנשברה, כל זאת במטרה להפחיד אותו ואת בני משפחתו מטרה לגרום לו לשלם את החוב.
בהמשך, משלא שולם החוב, הגיעו קוסטיקה וצרוינסקי לבניין מגוריו של בעל החוב, כשהם מצוידים בבנזין, זאת כאשר בדירה שהו אחיו הקטינים, בני 14, 12 ו-6. הנאשמים נכנסו לבניין כשהם עוטים לראשם קסדות, החלו לבעוט ולהלום בחוזקה בדלת הדירה, תוך שהם קוראים בשמו של המתלונן.

האחות בת ה-14  אמרה להם מבעד לדלת הסגורה, שאחיה אינו מתגורר במקום וכי היא ילדה ואין ברשותה מפתח לדירה. בתגובה, קוסטיקה וצרוינסקי שפכו בנזין על הדלת והציתו אותה, תוך שידעו כי שהו בה שלושה קטינים, ומתוך כוונה לפגוע בהם, ונמלטו מהמקום. בעקבות כך, עלו באש נעלי הבית שנעלה לרגליה האחות בת ה-12, שעמדה באותה עת ליד הדלת, ורגליה נכוו. 

הקטינים ניסו לצאת מהדירה, התקרבו לחלון המרפסת וקפצו ממנו, כשהקטינה בת ה-12 נושאת על גבה את בן ה-6, מגובה של כשלושה מטרים מן הקרקע. כתוצאה מן הקפיצה נפצע הקטין בן ה-6 בראשו ונגרם לו חתך מדמם. בשל החבלות שנגרמו לקטינים כתוצאה מההצתה ומהימלטותם דרך חלון המרפסת בקפיצה אל קרקע חשופה, פונו האחים לבית החולים וולפסון. 


בבקשת המעצר כתבה עו"ד דיה בן אסא כי "המשיבים שילחו אש בדלת דירת מגורים כשבצמוד אליה, מן העבר השני, נמצאו שלושה ילדים קטנים חפים מפשע, ביודעם כי הילדים שוהים בדירה בגפם ללא אפשרות לצאת מהדירה ולמלט עצמם מהאש... מעשיהם של המשיבים, עשויים היו לגרום לתוצאות חמורות יותר, אלמלא כובתה האש על ידי השכנים. בבניין ישנן דירות רבות נוספות, בהן שהו שכנים בשעת ההצתה, ורק ערנות השכנים מנעה אסון כבד. מעשים אלה מוכיחים כאלף עדים את מסוכנותם הזועקת של המשיבים ומלמדים כי שחרורם יסכן את הציבור".