"כל עוד העבריינים יקבלו עונשים קלים יחסית לעבירות האלימות החמורה, אז האלימות במגזר הערבי תימשך", כך אמר ל"מעריב" חאלד אל-ג'עאר, אביו של ריאד (24) שנפצע מירי לפני כשבועיים, במסגרת סכסוך דמים בין שני פלגים מאותה משפחה, לאחר הגשת כתב אישום נגד שני בני משפחתו. ריאד פונה במצב קשה מאוד לבית החולים סורוקה, אולם בתום סדרת ניתוחים מורכבת הצליחו הרופאים להציל את חייו. כעת, הוא נמצא במסגרת שיקומית ארוכה.



ב-13 ביולי התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות תושב רהט שפונה מהמרפאה המקומית לקבלת טיפול בבית חולים עקב פצע חודר. שוטרים הגיעו למקום, פתחו בסריקות ובאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה בידי צוות חקירה מיוחד.



סמוך לאירוע אותרו בידי השוטרים שני חשודים במעורבות במעשה והם נעצרו. מחקירת האירוע עולה החשד, כי השניים נסעו ברהט במקביל לרכבו של הקורבן, אז בוצע לעברו ירי ממנו נפגע. כאמור, החשודים נמלטו, אותרו ונעצרו בידי השוטרים. מעצרם של החשודים, תושבי רהט בני 25 ו-40, הוארך מעת לעת והיום (שני) עם תום מלאכת החקירה הובאו בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע, להגשת כתב אישום.



ריאג אל ג'עאר. צילום פרטי
ריאג אל ג'עאר. צילום פרטי



סכסוך הדמים בין בני אותה משפחה החל בשנה שעברה, כששיאו היה בפגיעה בנער כראם תאופיק אל-ג'עאר, בדצמבר 2018. כעבור יומיים, הנער נפטר בבית החולים והוריו החליטו לתרום את איבריו. במהלך החודשים האחרונים, התערבו בכירים במגזר, על מנת להביא לסולחה בין בני המשפחה. במסגרת זו, הצדדים אף התפייסו, אך כעבור זמן קצר התחדשה האלימות בין הצדדים, כששיאה היה לפני כשבועיים עת נפגע מירי, לאור יום, ריאד אל-ג'עאר.



חאלד אל-ג'עאר, אביו של הקורבן, שניצל בנס וכעת נמצא בשיקום מתמשך, אמר ל"מעריב": "המשטרה צריכה לעצור את המעורב השלישי, ואני מסרתי כבר את השם שלו בעדות שלי. הוא היה דרוש בגין גרימת חבלה בנסיבות מחמירות לאחותי. גם הבן שלי נתן עדות מלאה לגבי אותו מעורב שלישי שהיה ברכב, לפני שהתמוטט וגם אחרי שניצל בנס לאחר כמה ניתוחים שעבר בבית החולים סורוקה, והוא עדיין נמצא בשיקום.



האב הוסיף: "הבן שלי הגיע ללא דופק לבית החולים, ורק בעזרת אלוהים וצוות רפואים מעולה, כולל הפראמדיקים שלקחו אותו מהשטח ברהט - ניצל. הם התכוונו לרצוח אותו. כל עוד הנאשמים לא יקבלו את העונש המגיע להם, וכל עוד הם יקבלו עונשים קלים יחסית לעבירות האלימות החמורה, אז האלימות במגזר הערבי בכלל, לצערי הרב, תימשך".



מהמשטרה נמסר, כי "משטרת ישראל מנהלת מאבק נחוש בעבירות האלימות והשימוש באמל"ח הלא חוקי תוך הרחקתם של חשודים מעורבים מהמרחב הציבורי וביתר שאת כנגד אלו החשודים בשימוש באמל"ח ופציעתו של אדם".