התפתחות דרמטית באחד מתיקי הרצח הבלתי מפוענחים שהסעירו את המדינה: בית המשפט אישר למשטרת ישראל להוציא את גופתה של נאווה אלימלך ז"ל שנרצחה בשנת 1982 מקברה לצורך ביצוע פעולות חקירה, כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק שעניינו רצח הילדה נאוה אלימלך ז"ל, הוחלט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 להוציא את גופתה של נאוה ז"ל מקברה לצורך ביצוע מספר פעולות חקירה.

הוצאת הגופה התבצעה לפני זמן קצר בתיאום עם משפחת המנוחה והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז תל אביב. בתיק קיים צו איסור פרסום האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה הנוכחית וכל פרט העלול לזהות את החשודים. 

זירת מציאת הגופה של נאוה אלימלך. צילום: שמואל רחמני
זירת מציאת הגופה של נאוה אלימלך. צילום: שמואל רחמני
אלימלך הייתה בת 12 כשיצאה מבית הוריה בבת ים לבית חברתה ב-20 במרץ 1982. משלא הגיעה אל יעדה, החלו בני משפחתה לחפש אחריה. עשרה ימים לאחר היעלמה, פלט הים התיכון חלקים מגופתה. תחילה נמצא ראשה עטוף בשקית, בהמשך נמשו שקיות נוספות. במהלך השנים נחשד הרקע הלאומני וכן הפדופילי, אך עד היום לא ידוע מה קרה לילדה. 

צוות חקירה מיוחד שהוקם פעל במשך מספר חודשים בניסיון למצוא את הרוצח של אלימלך. לשוטרים לא היה קצה חוט לפתרון התעלומה ולבסוף ביוני 1983 הודיעה המשטרה כי הגיעה למבוי סתום בפרשה. בשנת 1998 נעצרו עמוס ויהודה שלף כחשודים בפרשה, אך אלו שוחררו מחוסר ראיות. בהמשך גם נטען כי ייתכן והמניע למעשה הוא פיגוע על רקע לאומני. ערבי שהיה כלוא בבית הסוהר סיפר כי חברו לתא הודה ברצח, אך זה שוחרר והגיע לירדן לפני שחוקרי המשטרה הספיקו לתופסו ונפטר שם בהמשך ללא שנחקר.

מפקד מחוז תל אביב בתקופת הרצח, ניצב בדימוס אברהם  תורג'מן ז"ל, אמר בראיון למעריב יותר משנה לאחר הרצח, כי "מקרה נאוה אלימלך היה חריג גם בקנה מידה עולמי".