37 השנים שחלפו מאז נרצחה נאוה אלימלך, לא הקהו את הכאב של בני משפחתה וגם לא את הרצון העז והתקווה שהרוצח האכזרי יתן את הדין על מעשיו. כעת, עם פתיחת הקבר שלה בעקבות ממצאים חדשים, רוח חדשה של תקווה נושבת בקרב משפחתה. "במשך 37 שנים, בוקר, צהריים וערב, אנחנו מתפללים שימצאו את הרוצח", אמר למעריב יעקב אלימלך, אחיה הגדול של נאוה. "היא הייתה רק בת 11 וארבעה חודשים. גוזל".



ארבעה אחים הם היו, שני אחים ושתי אחיות. נאוה הייתה הקטנה ביותר. לדברי האח, בני המשפחה עדיין נמצאים בעלטה בכל הקשור להתפתחויות החדשות. "לפני שבועיים פנו אלינו מהמשטרה, עדכנו אותנו בכך שיש טכנולוגיה חדשה שבעקבותיה הם מבקשים להוציא את הגופה מהקבר, וביקשו את האישור של אמא שלנו. סיפרנו לה בקיצור את הדברים כי מאד קשה לה. היום יידעו אותנו שפותחים את הקבר. זה יום לא קל בשבילה ובשבילנו. במהלך השנים היו חשודים, אבל אף פעם לא היה דבר כל כך רציני. אנחנו מאד רוצים לדעת עוד פרטים אבל כרגע, מה שאנחנו יודעים זה מה שפורסם בתקשורת".



האח מספר כי התקווה לא אבדה למשפחה וכי הפענוחים האחרונים של תיקי רצח ישנים, דוגמת נועה אייל ו-ורדית בקרקנוט, חיזקו את ידיהם. "אנחנו רואים את התפתחות הטכנולוגיה ומקווים שלמרות שיש חשודים ברצח אחותי שכבר הלכו לעולמם, המשטרה חושדת שהרוצח עדיין חי. יש מקרים יותר ישנים משל אחותי, כמו של רחל הלר, שיש תקווה שיפוענחו. אנחנו עדיין מקווים שהחלאה שלקח את חייה של אחותי ישלם על המעשים שלו".



כאמור, היום הותר לפרסום כי בית המשפט התיר למשטרה להוציא את גופת הילדה שנרצחה במרץ 1982. מן המשטרה נמסר כי "לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק שעניינו רצח הילדה נאוה אלימלך ז"ל, הוחלט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 להוציא את גופתה של נאוה ז"ל מקברה לצורך ביצוע מספר פעולות חקירה. הוצאת הגופה התבצעה לפני זמן קצר בתיאום עם משפחת המנוחה והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז תל אביב. בתיק קיים צו איסור פרסום האוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה הנוכחית וכל פרט העלול לזהות את החשודים".