בית המשפט אישר אתמול למשטרת ישראל להוציא את גופתה של נאוה אלימלך ז"ל שנרצחה בשנת 1982 מקברה לצורך ביצוע פעולות חקירה והשוואת DNA שלה עם ממצאים חדשים שהתגלו. ניצב משנה בדימוס יצחק גנטיו, שהיה חלק מצוות החקירה שחקר את הפרשה התארח בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וסיפר על ההתפתחות האחרונה בפרשה שזעזעה את המדינה. 



היית אז חוקר ביחידה המרכזית שחקר את הרצח של נאווה אלימלך. מה היה בתיק הזה שלא עוזב אותנו עד היום?


"זה היה תיק מזעזע. כחוקר צעיר אני הייתי בטראומה. מדובר ברצח אכזרי במיוחד. ילדה קטנה בת 12 מתוקה כדבש נעלמה בצהרי יום שבת כשהלכה לחברה שלה ונסיבות הימצאותה לאחר עשרה ימי היעדרות היו כשמצאו את חלקי הגופה שלה בחוף הים בהרצליה ובצפון תל אביב".



אילו כיוונים היו לכם אז?


"בתחילת דרכה של החקירה התמקדנו בפדופילים ועברייני מין. אני הייתי חוקר בצוות חקירות של עבירות מין והתמקדנו בכל מי שיש לו רישום פלילי בתחום עבירות המין. באותה תקופה היו כמה ילדים שנעדרו וחיפשנו קשר לזה דרך עבירות המין. באותה תקופה תפסנו פדופיל בשם דוד לוי, ומצאנו תמונות של נאוה אלימלך בתוך שלל תמונות של ילדות אחרות. הוא הודה במעשים מגונים בשלוש מהילדות".



מה עשו אצלו תמונות של נאווה?


"הוא גם צילם את נאוה. היא הלכה באותו יום שבת לחברה בשם טלי, הוא גר ברחוב ארלוזורוב, חשבנו שהוא הוביל אותה בכוח, הוא היה איש ים וכל הממצאים הובילו אליו. הייתה חקירה מאוד מסיבית, הארכנו לו ימים הוא הוא לא הודה ברצח ובסופו של דבר לא הצלחנו להוכיח שמדובר בו".





סתם במקרה תמונתה של הילדה שנרצחה ובותרה נמצאה אצלו? זאת מקריות?


"הוא פדופיל, הוא גר בקרבת מקום. אני מניח שהוא ניצל הרבה ילדות באותה סביבה. ייתכן שבנסיבות האלה הוא רק עבריין מין, אבל לא הרוצח. בזמנו פירקנו את האמבטיה וחיפשנו ממצאי דם וניסינו להשיג ממצאים אבל לא הייתה הטכנולוגיה שהייתה יכולה להנפיק משהו".



יש לך מושג מהי פריצת הדרך?


"אני מניח שזאת ראייה פורנזית. 37 שנים מאז 1982, חלף המון זמן. כיום אין לי נגישות למידע אבל לא הייתי מדבר על זה בתקשורת".



"המשטרה עושה פישינג"



החוקר הפרטי מיכאל 'מוקה' קריגר אותו שכרה משפחתה של אלימלך ואשר ליווה את הפרשה כ־32 שנה, התארח גם הוא בתוכנית וסיפר על החשדות שלו באשר למעורבים בפרשה.



אתה יודע מהי פריצת הדרך?


"בהיבט הטכנולוגי מה שהמשטרה עושה זה טוב. היא עושה פישינג וזה בסדר, ואם הרוצח מופיע במאגרי המידע המורחבים של המשטרה אז תוך ימים ספורים התעלומה תיפתר. במידה ולא, אז עדיין יישאר מבוי סתום. אני כמובן מחזיק אצבעות כי ליוויתי את המשפחה 32 שנה. המשטרה בזמנו שלחה אפילו בדיקות די.אן.איי לאנגליה ולא עלה שום ממצא, ואז אני נכנסתי לתמונה והקמנו צח"מ אזרחי וזה הטריף את המשטרה".



קריגר הוסיף כי "הייתה פריצת דרך דרמטית עכשיו במיפוי הדי.אן.איי שגם פתרה את תעלומת הרצח של נועה אייל. אולי גם במקרה הזה? אז לא היו את האמצעים הטכנולוגיים שיש היום. המידע של הדי.אן.איי. של אותו רוצח היה במאגר המידע, ובינתיים המידע גדל. זה חיובי".



אתם חשדתם שזה דוד לוי הפדופיל?


"לא, אנחנו היינו מתואמים עם היחב"ל ולא היינו מתואמים עם משטרת בת ים. אנחנו הלכנו לכיוון של חברה שלה מתוך אינטואיציה אישית שלי - שהיא ידעה והכחישה את המידע. היא נעצרה לחקירה אחרי הרבה שנים, אבל המשטרה לא עשתה לה היפנוזה".



אתה לא מטיל חשד בטלי...


"אני מתנסח בזהירות כדי לא ליפול בלשון הרע. היא הייתה ילדה יותר חופשיה ויכול להיות שהיא הציעה את נאוה לאותו גבר. היא רצתה לשתף אותה והמקרה הסתבך. זה לא הניח לי כל השנים, חיכינו עד שטלי התגייסה לצבא". 



אתה אומר דברים קשים, בנית על זה קונספט.


"לא, אני פועל לפי העובדות ולפי תחקירים שעשינו בשטח, תפקידנו לבדוק את זה. ניסינו להוציא ממנה הודאה דרך חייל שהתיידד איתה, אבל המשטרה עשתה לנו אמבוש בבית של טלי ושרפה לנו את הכיסוי. לא היה תיאום בין משטרת בת ים לבין יחידת 433. אני נעצרתי בזמנו על הפרעה ושוחררתי בתנאי שלא אחקור בפרשה - לימים קיבלנו מהם מכתב התנצלות. המלחמה הייתה על אגו. היום אני מקווה שתיפתר התעלומה. הגיע הזמן לסגור מעגל".