עורך דינו של גל הירש, טל שפירא, הגיב היום (שני) להודעה על גיבוש התשתית הראייתית נגד מרשו בפרשת "דיפנסיב שילד" ואמר כי התיק ייסגר בדומה לתיקי השוחד שעליהם נחקר. שפירא אמר כי נגרם להירש "עינוי דין בלתי נתפס" שמנע ממנו להתמנות למפכ"ל המשטרה, וכי בשל כך התמקדה החקירה בעבירות מס בלבד. 

"המשטרה ורשויות המס ממליצות לסגור את תיק השוחד כנגד גל הירש. שתי פרשות מופרכות, הבטחנו אז שהתיקים האלה ייסגרו. עמדנו בהבטחה הזאת", אמר עו"ד שפירא. "שני התיקים שגרמו לכך שגל הירש לא יהיה מפכ"ל המשטרה נסגרו".
"בתיקים מתוקשרים דוגמת התיק הזה, כשהחקירות לא מתקדמות, נכנס שחקן חדש לתמונה - פקיד השומה. אומרים בואו נבדוק רגע את כל מה שהבנאדם עשה, ננער אותו. תיק המס הזה הוא תיק חסר כל טעם, התיק הזה ייסגר, יש פה לכל היותר איזשהו ויכוח אזרחי, אין שום הצדקה לחקירה פלילית, אני בספק שהוא יזומן לשימוע בעניין הזה", הוסיף פרקליטו של הירש. 


 להב 433. צילום: אבשלום ששוני
להב 433. צילום: אבשלום ששוני

 
"כשאין ראיות, חקירות נמשכות. כשיש ראיות לעבירות, חקירות מסתכמות מהר וזה מה שקרה במקרה הזה. כרגע יש פה המלצה, בראש ובראשונה לסגור את תיק השוחד, וזו צריכה להיות הכותרת", אמר עורך הדין. "כואב לי עינוי הדין הבלתי נתפס שנגרם לגל הירש ולמשפחתו". הוא סירב להתייחס לתגובת הליכוד שרמזה כי הסיבה לקביעת המשטרה היא הצטרפות הירש לתנועה. 
המשטרה ורשות המסים גיבשו תשתית ראיית נגד תא"ל במיל' גל הירש בפרשת "דיפנסיב שילד, כך פורסם הבוקר. על פי החשד, מנהלי החברה, הירש ועודד שכנאי, הפקידו כספים בחשבונות של חברות זרות בגיאורגיה, והעבירו אותם מחשבון לחשבון על מנת להעלים אותם מרשות המסים בישראל ותוך שהם מסים להערים על רשויות החק בארץ. החקירה נוהלה ע"י היחידה הארצית לחקירות הונאה בראשותו של של תנ"צ יואב תלם, ובשיתוף פעולה עם רשות המסים. בראש צוות החקירה עמדה סנ"צ לילית טייבר.
עם זאת, וכפי שפורסם בלעדית במעריב, בסיכום הממצאים הגיע הצוות המשותף למשטרה ורשות המסים למסקנה כי לא התגבשה תשתית ראיית מספקת למתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי לשעבר, כפי שנחשד בתחילה. החומר יועבר בימים הקרובים לפרקליטות כדי לגבש החלטה.