במחלקה לחקירות שוטרים פרסמו היום הבהרה וטענו בעקבות דיווחים שפורסמו בימים האחרונים כי אין בידיהם תיעוד של אירוע הירי בו נהרג הצעיר סלומון טקה ז"ל בקריית חיים, תקרית שבעקבותיה החלה מחאה בחודש שעבר שלוותה בהפגנות ואירועים אלימים ברחבי הארץ.



"בהתייחס לטענות שפורסמו שוב ושוב בימים האחרונים, כאילו בידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) מצוי תיעוד ויזואלי של אירוע הירי בסלמון טקה ז"ל, נבקש להבהיר כי מדובר בפרסומים שגויים. הודעה ברוח זו נמסרה ע"י מח"ש לבאי-כוחה של משפחתו", אמרו במח"ש.



עוד הוסיפו: "לעניין זה נבהיר כי במסגרת פעולות החקירה שנעשו, נתפסו מצלמות אבטחה אשר ממוקמות באזור הכללי של אירוע הירי. ואולם, בניגוד לפרסומים השונים, לא נמצאה כל מצלמת אבטחה שכוונה במדויק לאזור התרחשות האירוע, כך שאין תיעוד של אירוע הירי עצמו. לא נמצא כל תיעוד ויזואלי של הירי גם במצלמות האחרות שנתפסו. נזכיר, כי תיק החקירה מצוי בבחינה של פרקליטי מח"ש, וכל החלטה בתיק תתקבל אך ורק על בסיס חומר הראיות".

 
כזכור, המשטרה הודיעה לפני מספר שבועות למשפחת טקה, כי קצין המשטרה החשוד בירי שגרם למותו הוצא לחופשה כפויה עד לקבלת החלטה בעניינו. המהלך הגיע לאחר בחינה מחדש שנערכה במח"ש וככל הנראה לחץ שהפעילה משפחת טקה, לרבות איום לעתור לבג"ץ נגד המחלקה לחקירות שוטרים.