הותר לפרסום: שמו של המורה שהואשם בתקיפה מינית של תלמידיו מפתח תקווה הוא שניאור לנדאו, תושב לוד. לאחר שנחשפה ב"מעריב" לראשונה החל מה-29 ביוני, הפרשה התגלגלה ובמהלכה הוגש לפני כשלושה שבועות כתב אישום נגד המורה. פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד לנדאו בגין ריבוי מעשים מגונים שביצע בקטינים מתחת לגיל 14, ומעצרו הוארך.

המקרה התחיל בשתי תלונות של הורים, שהובילה למעצרו בעקבות הפרסום במעריב. מעצרו הוארך כמה פעמים כשהשופטת לא אישרה את פרסום שמו למרות פניות של כלי התקשורת ועתה קבעה השופטת אליענה דניאלי כי "האינטרס הציבורי מצדיק את פרסום שמו". השופטת הוסיפה כי הוא עודנה אוסרת פרסום שמות הקורבנות. בבית המשפט התפתח עימות בין משפחת המורה שליוותה אותו לבין אחת האמהות שהגיע לדיון כשזו פנתה לרעייתו של המורה ואמרה לה "בושה שבעלך מושיב בנות על הברכיים".
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי לוס, בחודשים ינואר-יוני 2019, עבד הנאשם כמורה לרובוטיקה בבית ספר יסודי, בכיתות שונות, בגילאי א-ד. בתקופה זו, במסגרת השיעורים בכיתות, כאשר הנאשם והתלמידים בכיתה, הוא נהג לנעול את דלת הכיתה, ולשחק עם התלמידים משחק לשם גירוי או סיפוק מיני. במסגרת המשחק, כך עולה מכתב האישום, המורה הרכיב מספר תלמידים על גבו, כאשר הוא רכון על ברכיו (עמידת שש), כאשר בשלב מסוים הוא נפל לרצפה והסתובב על גבו – והתלמידים ניסו להישאר עליו. במצב זה, כאשר הוא שכוב על גבו ומספר תלמידים יושבים על בטנו, וכדי להגיע לגירוי וסיפוק מיניים, נהג הנאשם להקפיץ קלות את התלמידים עליו באופן בו גופו התחכך בגופם.
 
עוד במסגרת המשחק, במספר מקרים, בכיתות שונות, עודד המורה את התלמידים להרים חלקית את חולצתו ולחשוף את בטנו ואת חזהו, וכן ללטף וללוש את בטנו וחזהו. כמו כן, במהלך המשחקים הוא אפשר לתלמידים לחלוץ את גרביו ונעליו.
 

במהלך תקופה זו, במספר מועדים אשר אינם ידועים במדויק, בבית הספר, במהלך המשחק, בכיתות שונות, הגיע המורה לפורקן בתוך מכנסיו. ב-27 ביוני, בכיתה א' ובה 25 תלמידים בגילאים 6-7, הוא לימד את הילדים רובוטיקה. לפי כתב האישום, המורה נעל את הכיתה ושיחק עם הילדים את המשחק, וזאת לשם גירוי או סיפוק מיניים. בנסיבות אלו, הורידו לו הילדים את הנעליים, הגרביים ואת חגורת מכנסיו, פרמו לו את כפתורי החולצה והרימו אותה ואת הציצית כך שבטנו וחזהו נחשפו. המורה, כך נכתב, לא הפסיק זאת.

הילדים המשיכו ואף הפשילו את מכנסיו ותחתוניו, כשאחת מהתלמידות אף אחזה באיבר מינו והוא הגיע לפורקן מיני, לעיני הילדים. בבקשת המעצר כתב עו"ד לוס כי "האירועים מגלים כי המשיב אינו מצליח לשלוט בדחפיו המיניים פעם אחר פעם ואינו מהסס לבצע את זממו חרף היותו במסגרת של בית הספר, אשר כוללת – מטבע הדברים – נוכחות של אנשי סגל רבים בקרבת מקום... בחקירותיו, המשיב מציג הדברים פעמים רבות כאילו היה קורבן להתנהגות תלמידיו, תוך שהוא מתעלם מכך שנעל את דלתות הכיתות עובר למשחק, מכך שהוא יזם את המשחק – משחק אשר חריג ופסול כשלעצמו בין מורה לתלמידים, מכך שהמשחק כלל הסרת פרטי לבוש שלו ועוד".
בדיון שהתקיים בבית המשפט בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים ביקש פרקליטו, עו"ד עידן שני, לשחרר אותו למעצר בית בצפת אצל חמיו וחמתו. 
התובע בתיק התנגד לשחרורו ואמר בדיון: "הנאשם מסוכן לציבור. הוא ביצע את המעשים כלפי ילדים רבים. פגע בהם ובתמימותם. הוא הגיע לפורקן וסיפוק מיני. הוא מאשים את הילדים בחקירות שלו, שהם אלו שביצעו בו מעשים מיניים. אבל הוא זה שנעל את דלת הכיתה והגיע לסיפוק מיני. כתב האישום חמור מאוד. עולה ממנו תמונה ברורה של אדם שניצל מינית ילדים וילדות מבלי שהם מבינים בכלל מה זה. מדובר במעשים חמורים". השופטת אשרית רוטקו קבעה בהחלטתה כי "מחומר הראיות עולה מסוכנות גדולה ואין מקום לבחון כעת חלופה מעצר".