פרשת אונס הילדה בת ה-7: שני פלסטינים נעצרו היום (שלישי) בחשד למעורבות בפרשת אונס בת ה-7 באזור בנימין. השניים הובאו לחקירה ויובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. בשלב זה בודקים האם יש לשניים קשר לפרשה האמורה, זאת במסגרת החקירה שמתנהלת בחודשים האחרונים על ידי היחידה המרכזית של מחוז שי, לאחר שהועברה מידי החקירה של תחנת המשטרה המקומית. 



כזכור, ב-25 ביוני הפרקליטות הצבאית והמשטרה הודיעו על חזרה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, מי שהואשם תחילה בביצוע המעשה. כמו כן, סוכם בין הפצ"ר לבין ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, כי לאחר סיום החקירה, ובמועד הראשון שיאפשר זאת, ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם.



קטוסה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פרקליטו של קטוסה, עו"ד נאשף דרוויש, אמר לאחר ההחלטה: "ידעתי. נקודה. אמרתי את זה מההתחלה. להבדיל מאחרים אמרתי את מה שאמרתי כשהתבססתי על ראיות שקיימות בתיק החקירה. בעניין זה חשוב לי להדגיש כי אני לא מתייחס לקשיים ראייתיים אלא לראיות מזכות. יש תחושת סיפוק מהידיעה שאדם חף מפשע שהצלחנו להוציא אותו ממצב שבו היה יכול להירקב שנים בכלא".



עוד הוסיפו בצה"ל ובמשטרה בהודעתם כי "בשורה התחתונה, לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, השלמות החקירה שבוצעו, וניתוח פעולות החקירה שעוד נכון לבצע, סבר הפצ"ר כי לא התגבש בתיק, לעת הזו, סיכוי סביר להרשעת קטוסה. על כן, החליט הפצ"ר לחזור מכתב האישום ולאפשר למשטרת ישראל להמשיך ולהשלים את החקירה. לאור זאת, הודיעה התביעה הצבאית לבית המשפט הצבאי על חזרה מכתב האישום, וביקשה לשחרר את קטוסה".