פרקליטות מחוז חיפה-פלילי הגישה היום (חמישי) לבית המשפט השלום בחדרה, כתב אישום נגד תושב ת"א בן 82, בגין ביצוע מעשים מגונים בשתי מתלוננת חסרות ישע תוך ניצול היותן לקויות בשכלן בפנימייה טיפולית - שיקומית באזור חדרה, בעת שביקר את בנו במוסד. מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד מאיה הרטמן, עולה כי בתאריך ה-30/7/19 בסמוך לשעה 9:20 הגיע הנאשם כהרגלו בכל שבוע לבקר את בנו החוסה במעון מזה שנים רבות, הנאשם נכנס לחדר המשפחות במוסד, כשהוא סוחב עגלה ובה מצרכים שונים.



אחת המתלוננת, שהינה חוסה במעון, נכנסה לחדר המשפחה והתקרבת אל עגלת המצרכים של הנאשם, ואז הנאשם סגרת את דלת החדר ותוך ניצול היותה לוקה בשכלה, ביצע בה מעשים מגונים , ללא הסכמתה. עוד עולה כי בהמשך טיפס הנאשם על כיסא וכיוון את מצלמת האבטחה, באופן שמנע את המשך תיעוד למעשיו.



מהאישום השני עולה כי ביום 16/7/19 ביצע הנאשם באותו אופן בחדר המשפחה בחוסה אחרת מעשים מגונים תוך ניצול היותה לוקה בשכלה.



סרטוני מצלמות האבטחה הוצגו לנאשם בחקירותיו, אך לא נתן כל הסבר לתיעוד שהוצג בפניו, פרט לטענותיו החוזרות כי רק סילק את המתלוננות מחדר המשפחות והכחיש שנגע במתלוננות חרף הצילומים הברורים והעובדה שהוא סוגר את הדלת בעוד המתלוננות איתו בחדר. 
באשר להזזת המצלמה באישום הראשון מיום 30/7/19 הכחיש כי הוא זה שמזיז את מצלמת האבטחה הגם שמהסרטונים ניתן בברור לראות שרק הוא ו-ש.מ נמצאים בחדר המשפחות וניתן לראות את פניו בבירור. כך, גם ביחס להזזת המצלמה ביום 25/7/19.