נער אוטיסט בן 15 וחצי הוכה במשך תקופה לא מבוטלת על ידי המטפל ההודי שלו בן ה-30, שהתגורר עם חבריו ביחידה בבית משפחתו של הקטין חסר הישע. סרטון המתעד את אירועי האלימות, בהן נצפה המטפל חובט בפניו של הקטין, לאחר שזה השמיע קולות בזמן שהמטפל היה טרוד בשיחת טלפון פרטית, הוביל לחקירת משטרה ובסיומה לכתב אישום, שהוגש כבר בחודש אפריל בבית משפט השלום בפתח תקווה.



אלא, שבשבועיים האחרונים מיהרו הסנגוריה הציבורית, המייצגת את הנאשם, והפרקליטות, לחתום על הסדר טיעון, שקיבל את אישורו של בית המשפט בימים אלו. במסגרת ההסכם, הודה המטפל בעבירות שיוחסו לו והפרקליטות תטען לעונש של שלושה חודשי מאסר בפועל וכן לקנס כספי ופיצוי בסך 4,000 ש"ח, בעוד לסנגוריה עומדת הזכות לטעון לעונש על פי שיקוליה.

ההסכם הזה זועק לשמיים במיוחד לאור מצבו הרפואי של הקורבן, הלוקה כאמור באוטיזם. חמורה יותר העובדה שהמעשים שתועדו נעשו כשביחידת הדיור עובדים ומטפלים נוספים, שגם עליהם מופקד אותו מטפל, והם כך נטען חוששים ממנו וסרים למרותו. התנהגותו מהווה דוגמה עבורם ולכן לא מן הנמנע כי ישנם קורבנות נוספים. מה גם שהענישה המוצעת לא מהווה איום חמור, ובוודאי שאין בה כדי להרתיע.

מסתבר כי את המטפל הכיר אביו של הקטין לפני מספר שנים, וביניהם נרקם קשר ידידותי שהוביל לבסוף בהעסקתו של המטפל. הנאשם ועובדים נוספים התגוררו בדירת המשפחה בתמורה לדמי שכירות מוזלים, ובעיקר תוך כוונה של בעל הדירה שבנו יזכה לטיפול ראוי ומסור. 

בבית המשפט הקריא האב מכתב שכתבו הוא ורעייתו, לאחר חודשיים ללא שינה ותוך שהוא מזיל דמעות. בעדותו במשטרה סיפר האב כי עובדת זרה אחרת שהגיעה לביקורים תכופים בביתו היא שצילמה את האירוע שבו הוכה בנו לאחר מספר פעמים בהם נכחה במקום ונחרדה מיחסו העוין של המטפל כלפי הקטין. לדבריו, חבר שהעסיק את אותה מטפלת הוא שדיווח לו כי בנו הינו קורבן להתעללות מצידו של המטפל.

"סטירות, אגרופים ובעיטות"

עו"ד אורי דרשן הכהן, המייצג את משפחת הקורבן, טוען כי מדובר היה במקרה בודד מתוך מקרי התעללות רבים. 
"כשבמשך כשנה כריטואל קבוע, הקטין ישב וספג בצורה אכזרית מסכת אלימות קשה וברוטלית, שכללה סטירות בפנים, אגרופים, בעיטות, צביטות באיבר המין, מכות לראשו באמצעות בקבוק, וכן דחיפת אלכוהול לפיו.

ההשלכות היו ניכרות בנער מידי יום, אולם ההורים לא יכלו לתרגם ממה נובעי שינויים ההתנהגות של הילד, מדוע סירב לאפשר לבני המשפחה, אחיו ואחרים להתקרב אליו, והדבר גרם לטלטלה קשה לכל הנוכחים בבית ולחוסר אונים".

עו"ד דרשן הכהן טוען עוד כי הנאשם לא היה זכאי על פי הקריטריונים לייצוג של הסנגוריה הציבורית. "אם לא די בכך, האבסורד הגדול שעל אף שהנאשם אינו עונה לקריטריונים של קבלת ייצוג על ידי הסנגוריה הציבורית, ואף איננו חסר אמצעים, זכה למימון משפטו על חשבון מדינת ישראל. יוצא איפוא, שמדינת ישראל מימנה את הגנתו של הנאשם ונתנה גושפנקא למעשיו הנוראים".

בכתב האישום נטען כי "בתאריך 30.3.19 הקטין נותר בדירה עם הנאשם ושותפים נוספים. במקום ובזמן המתוארים לעיל, בעוד הקטין יושב על אחת המיטות שנמצאת בדירה, שוחח הנאשם באמצעות הטלפון הנייד שלו. הקטין החל להשמיע קולות והנאשם בתגובה הכה את הקטין מספר פעמים בפניו ופלג גופו העליון, תוך שהוא הודף אותו אל המיטה וגורם לו מכאוב. במעשיו המתוארים לעיל תקף הנאשם קטין חסר ישע וגרם לו חבלה של ממש".

"תמוה כיצד הגיעה הפרקליטות להסדר כה מקל"

עו"ד דרשן הכהן מציין כי "העונש על התעללות בחסר ישע הוא בן 7-9 שנות מאסר. תמוה כיצד הגיעה הפרקליטות להסדר כל כך מקל של מקסימום 3 חודשי מאסר בפועל, שגם אותם רשאי הסנגור לבקש ולהמירם בעבודות שירות. נפגעי העבירה מצפים שבית המשפט הנכבד ייתן ביטוי לכלל המעשים הקשים והאכזריים שביצע הנאשם בילד עם צרכים מיוחדים שלא יכול היה להגן על עצמו, באמצעות עונש מאסר בפועל למשך תקופה ארוכה של שנים. וכן פיצוי כספי גבוה. בתום ריצוי העונש גירוש מהארץ מבלי לאפשר לו לשוב ארצה".