ערנותו של עובר אורח חשפה חשד להתעללות והזנחה מצד הוריה של ילדה בת 5 בלוד, שמעצרם הוארך מוקדם יותר עד יום ראשון בבית משפט השלום בראשון לציון. רב פקד אלי גיללס, שהגיע אתמול לדירה ומצא את הילדה, תיאר את האירועים היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.
"בסמוך לשעה 7 בערב התקבל דיווח על ילדה שבוכה זמן ממושך. שוטרים שהגיעו למקום שמעו את הבכי דפקו בדלת ולא היה מענה שניות לפני שהדלת נפרצה ההורים הגיעו. השוטרים נכנסו לדירה שמעו את הבכי וראו מחזה מאוד קשה - ילדה בת חמש קשורה בידיים וברגליים, בשפה המשטרתית אנחנו קוראים לזה בננה, קשר מאוד חזק בחבל עבה. לקח לשוטרים זמן לשחרר את הילדה עם סכין מיוחד. אלו היו מראות קשים, היא שכבה במים ובצואה, זה לא משהו שאנחנו רואים ביום יום, זה היה אירוע לא פשוט", סיפר גלליס על מהלך האירועים. 
עוד אמר גיללס כי "ההורים מכחישים כל קשר. הם אומרים שיצאו מהבית והילדה ישנה וכשחזרו הם ראו את הילדה שוכבת במקלחת. אנחנו ראינו שם הזנחה קשה - ילדה בתת משקל, יכול להיות שיש גם כוויות. מה שראינו שם זה לא משהו שקרה במספר שעות, אלא משהו מתמשך".

 
"נדהמנו לגלות שהילדה הזאת לא קיימת מבחינת מדינת ישראל", הוסיף, "הילדה לא מוכרת לרווחה, אין לה תעודת זהות, אין לה ביטוח - היא לא קיימת. לזוג הזה יש שלושה ילדים נוספים שהגיעו יחד איתם".

עו"ד חי אוזן ושוקרי אבו-טביק, פרקליטיו של האב החשוד בהתעללות, ציינו כי "הילדה נמצאת בבית החולים, מקבלת טיפול כפי שחשף נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, וגם אביה ממתין שתעבור חקירת ילדים שתשפוך אור על הפרשה, ואולי בחקירה זו גרסתו תאומת".
 
כזכור, אתמול בשעות הערב התקשר תושב לוד למשטרה וטען כי הוא שומע קולות בכי הבוקעים מדירה בעיר. שוטרים שהגיעו למקום דפקו על דלת הדירה. משלא נענו, פרצו פנימה ומצאו ילדה קשורה במקלחת הדירה. בשלב זה הגיעו גם הורי הקטינה והם נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר. התברר כי הילדה הייתה נתונה להזנחה מתמשכת, וכעת היא מטופלת בשירותי הרווחה בלוד.