בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (רביעי) עד יום שני את מעצרו של כפיר עטיה, החשוד ברצח חלפן הכספים דוד אגייב בנתניה בתחילת השבוע. השופטת אופיר כתבי ריבלין גם הורתה לשלוח את עטיה לבדיקה פסיכיאטרית על מנת לבחון אם הוא כשיר למעצר.



במהלך הדיון ביקש נציג המשטרה, רס"ב אוסקר קירגיז, להאריך את המעצר ב-15 יום, בקשה שכאמור נדחתה, והסביר מדוע פורסמה תמונתו של עטיה: "ביקשנו את עזרת הציבור. היה לנו חשד סביר כנגד החשוד ועל סמך זה ביקשנו. החשד הסביר לא מתבסס רק על המקרה הקודם מלפני עשר שנים".

עו"ד איתי בן נון, פרקליטו של החשוד ברצח בנתניה. צילום: אלון חכמון


סנגורו של עטיה, עו"ד איתי בן נון מהסנגוריה הציבורית, שאל אם מעבר לחשד סביר יש למשטרה גם ראיות פורנזיות ונענה שכן. עו"ד בן נון הוסיף כי "לנו נראה שחשדה של המשטרה מתבסס על אירוע מלפני כעשור בגינו השתחרר החשוד במרץ השנה ומאז לא נפתח נגדו כל הליך פלילי. קראנו פוסט של בתו של המנוח ואנחנו יכולים להבין אל לבה. אנחנו נבקש לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית ואם צריך לאשפז אותו".



עוד טען עו"ד בן נון, כי בשבוע שעבר עבר עטיה אבחון בוועדת אבחון במרכז הנפשי פולג, שם הוחלט כי יש לאשפז אותו תוך 48 שעות. אלא שהפסיכיאטר המחוזי לא קיבל את ההמלצה הוחליט שאין צורך באשפוז. "ההורים הבחינו שהוא פצצה מתקתקת. ייתכן שאם אכן החשוד ביצע את המעשה אז מישהו נרדם בשמירה", אמר עו"ד בן נון בדיון. "אני אומר את הדברים מתוך אי ידיעה כרגע אולם מתוך הבנה שבית המשפט שהתיר לפרסם את תמונתו מצא ראיות שקושרות אותו למעשה". לאחר החלטת השופטת ביקש עורך דינו שעטיה יישלח לבדיקה אצל פסיכיאטר אחר כדי שההליך יהיה תקין. 



לאחר הדיון הוסיף הסנגור, עו"ד בן נון: "הוא אובחן שהוא סובל מבעיה נפשית קשה ואשר על כן הבקש הפסיכיאטר המחוזי להוציא הוראת אשפוז. מסיבות שלא ידועות לנו ההוראה הזו בוטלה. אני לא יודע לומר אם הוא ביצע את הרצח. בכל מקרה ההורים לקחו אותו לאבחון כי הם חשבו שהוא בבחינת פצצה מתקתקת וחבל שהוא לא אושפז, בין אם הוא עשה את המעשה ובין אם לאו. מצבו הנפשי בתקופה האחרונה היה ממש רע וביקשו לאבחן אותו. הם לא ידעו שהוא מתכנן את המעשה". 



הוריו של עטיה אמרו לכלי התקשורת שנכחו במקום כי "אנחנו מתנצלים בפני משפחת הקורבן ושולחים את תנחומינו, בלי קשר לשאלה אם הבן שלנו קשור לאירוע. מבחינתנו עשינו את המקסימום בניסיון לאשפז אותו לפני הרצח".