דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר חסדאי, שנורה למוות בחניון ברמלה לעיניה ולעיני בתם, החליטה שלא להגיע לדיון שהתקיים היום (רביעי) בעניינו של ויקטור קטן, שהואשם הבוקר ברצח בעלה. יחד עם זאת, היא הביעה סיפוק מהחלטת הפרקליטות להאשימו בסעיף רצח. "אני שמחה שהמערכת המשפטית עשתה את העבודה כמו שצריך", אמרה למעריב. "אנחנו ידענו מההתחלה שהוא רוצח ועכשיו הצדק יצא לאור. אני מקווה שהוא יקבל את מה שמגיע לו מהמדינה, אבל העונש האמיתי שלו יגיע מבורא עולם".



לדבריה, עד הרגע האחרון, לא ידעה שסעיף האישום יהיה רצח, שכן מדובר בכתב האישום הראשון שמוגש בעבירת המתה לאחר כניסתה לתוקפה של הרפורמה בחוק. כעת, ניתן להאשים גם את מי שלא תכנן מראש לקחת חיים בעבירת רצח ולא בהריגה. "הבנתי שבפרקליטות התלבטו במה להאשים אותו. לכל אורך הדרך ידעתי שהמערכת המשפטית תעשה עבודה טובה - וצדקתי".



חסדאי סיפרה לבתה הגדולה, יובל, על מה שהתרחש הבוקר בבית המשפט. "היא ממש שמחה לשמוע שמאשימים אותו ושהוא יכנס לכלא". לדבריה, היא לא מתכננת להגיע לדיונים המשפטיים שצפויים להתקיים בעניינו של קטן. "עד שאצטרך להגיע ולהעיד, אני נמנעת מללכת ולראות אותו". היא ביקשה, פעם נוספת, בכאב, להעביר מסר: "לכל עם ישראל, תהיו סבלניים בכבישים. זה לא שווה את זה".



על פי כתב האישום, אופיר העיר לאשתו של קטן על כך שתפס שני מקומות חניה. בין השניים התפתח דין ודברים, במסגרתו הכתה אשתו של הנאשם את המנוח באמצעות התיק שלה ובתגובה המנוח צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?!" והדף אותה בשתי ידיו. אשתו של הנאשם נפלה ארצה והמנוח התרחק מהמקום. קטן הבחין בעימות, יצא מרכבו וצעק על חסדאי "למה אתה מרביץ לאשתי?!", פנה לעבר השברולט, ניגש לתיק שלו, פתח את רוכסן התיק, הוציא את הנרתיק מהתיק ושלף את האקדח מהנרתיק.



הנאשם התקרב לעבר המנוח, שעמד ליד רכבו. בלא כל אזהרה או לומר דבר כלשהו, כיוון הנאשם את האקדח אל עבר המנוח וירה בו מטווח קצר, ופגע בו בחלק העליון של ירכו הימנית. המנוח שנותר עומד על רגליו זעק אל עבר הנאשם: "מה אתה יורה בי?!", כשאף אשתו של הנאשם צעקה לעבר הנאשם לחדול. הנאשם לא שעה לקריאות אלו, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של המנוח וירה לעברו ירייה נוספת, אשר פגעה בחזהו של המנוח, בריאותיו ופילחה את ליבו. כתוצאה מהירי, התמוטט המנוח, נפל ארצה ואיבד את הכרתו. בחלוף דקות ספורות הגיעו כוחות משטרה ומד"א למקום, ביצעו במנוח פעולות החייאה, והובילו אותו כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים "אסף הרופא". כעבור כ-45 דקות נקבע מותו.



המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד אורלי בן ארי גינזברג אמרה כי "הגשנו כתב אישום בגין עבירת רצח בכוונה. על פי עובדות כתב האישום הנאשם, בשל ויכוח של מה בכך, שלף אקדח וירה שתי יריות בקורבנו לנגד עיני בני משפחתו. זהו כתב אישום ראשון שמוגש בעקבות התיקון לחוק העונשין שיצר מדרג ענישה ואחריות בגין עבירות ההמתה. התיקון יוצר אפשרות להגיש כתב אישום נגד מי שבכוונה ספונטנית גרם למותו של אדם בגין רצח".