כפיר עטיה, החשוד ברצח דוד אטייב, יישאר במעצר תחת השגחה כדי לאפשר למשטרה להשלים את החקירה, כך קבע היום (שני) בית משפט השלום בפתח תקווה, שדחה את בקשת פרקליטו של החשוד, איתי בן נון, להעביר את עטיה למאסר תחת השגחה פסיכיאטרית, כשהוא מסתמך על המלצות שניתנו בעניינו של החשוד בימים האחרונים. בית המשפט קבע כי טרם הגיעה העת לשלוח את החשוד למעצר תחת השגחת פסיכיאטר, וזאת מבלי לפגום בהמשך החקירה, ולכן הורה על הארכת מעצרו בשישה ימים, ועד ליום ה-25 לאוגוסט. השופט הוסיף כי החשוד ישהה עד ליום חמישי הקרוב תחת השגחה בכלא הדרים, המשטרה תמשיך לבצע את הפעולות הנדרשות וביום חמישי הוא יועבר למאסר תחת השגחה של פסיכיאטר, שילווה את תקופת מעצרו עד תומה.
לבית המשפט הובא החשוד כשהוא מלווה ע"י שלושה אנשי שב"ס ושרשרת מחברת בי ידיו לרגליו. פרקליטו והשופט תהו באשר לאירוע החריג, בו הוא נכנס לבית המשפט כשהוא אזוק וכבול, והוא השיב כי אלה הוראות שניתנו מחשש לחייו ואפילו פגיעה אובדנית שלו. השופט אמר: "אתם שלושה סוהרים, הוא אחד, הוא יצליח לברוח ממכם"? בתגובה לשאלתו אנשי שב"ס שחררו את החשוד.
בתו של החשוד, בר ויכמן, הפנתה אל החשוד מבט במשך דקות ארוכות, ונראתה כמי שכועסת עליו. מאחור ישבו הוריו של עטיה. אביו אורי עטיה אמר: "הוא לא בסדר בראש, יש לו בעיה ואנחנו מטפלים בה. בלי קשר לאירוע הזה, אני לא יכול להאשים אותו. לקחנו אותו כי הוא מבולבל, הוא במצוקה. לא יודע מה יהיה פה".

נציגת המשטרה חזרה וסיפרה שהוא נמצא כשעל ידיו חתכים וכתמי דם. "החשוד מסר אליבי שהופרך, אמרה נציגת המשטרה והוסיפה: "לאחר מעצרו, נוספה ראיה דרמטית שקושרת אותו למעשה".
פרקליטו של החשוד שאל, "אני מבין ששמו של החשוד עלה מעדויות בזירה. לא היה לכם תיעוד כלשהו שקושר אותו לאירוע"? נציגת המשטרה ענתה בתגובה: "החשוד נעצר, ישנן נגדו ראיות הקושרות אותו למעשה, אנו ממתינים לראיות נוספות, לרבות פורנזיות". לשאלת סנגורו האם היו מצלמות, בחרה נציגת המשטרה שלא להשיב.
עורך דין בן נון טען כי הוריו של החשוד עוכבו לחקירה לפני מעצרו של בנם, סמוך לאחר הרצח, והם טענו כי שיחות הפסיכיאטרים נמחקו ממכשיריהם.
נציגת המשטרה: "לא הייתה לנו סיבה למחוק את ההחלטות, יש לנו מסמכים המתעדים את השיחות של הפסיכיאטרים עם הורי החשוד. נציגת המשטרה טענה כי אין בידי המשטרה את תוצאות נתיחת הגופה, והקביעה כי מדובר ברצח היא תולדה של ממצאי הזירה". 

בר ויכמן, בתו של דוד אגייב בבית המשפט. צילום: אלון חכמון
בר ויכמן, בתו של דוד אגייב בבית המשפט. צילום: אלון חכמון



עו"ד בן נון טען כי ארבעה ימים קודם לכן, מבלי לקשור את מרשו לאירוע, כי הוריו של עטיה לקחו אותו לבדיקה אצל ועדת פסיכיאטרים, שהמליצה לאשפזו בכפייה, בטענה כי הוא לא עומד בקריטריונים. "אנו מבקשים לאשפזו לצרכי הסתכלות, כדי לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין וכן האם הוא כשיר למעצר. בשלב הזה מלמל החשוד: "אני לא יודע מה אני עושה פה, אני לא קשור לאירוע, הראש כואב לי".
נציגת המשטרה סירבה לבקשתו של עורך הדין, ואמרה כי מבחינת חשיבות החקירה, על החשוד להמשיך ולשהות במעצר תחת השגחה, כפי שקורה היום.
ראש צוות החקירה טען כי המעבר של החשוד למעצר תחת השגחה של פסיכיאטר יכביד על החקירה ויפגע בה, בשל הצורך של החוקרים לעבור הליכי בירוקרטיה בכל עת שיבקשו לחקור את החשוד. בשלב זה אמרו הוריו: "זה עדיף מאשר יתאבד בכלא הדרים".
השופט ציין כי "עיינתי בדוח החקירה והגעתי למסקנה כי במהלך התקופה לא שקטה היחידה החוקרת על שמריה, בוצעו פעולות חקירה רבות, ואף התחזק החשד הסביר נגד החשוד, לביצוע העבירה המיוחסת לו. בנסיבות אלו אני מורה על השארתו במעצר תחת השגחת שב"ס וזאת על מנת לאפשר למשטרה להשלים את החקירה, אולם לאחר מכן הוא יועבר להשגחת פסיכיאטר, עד ליום ראשון הבא".