ישוב למעצר?יונתן היילו, שריצה שמונה שנות מאסר בעקבות הריגתו של ירון איילין, הפר בפעם השלישית את תנאי שחרורו, כפי שנקבעו על ידי ועדת השחרורים ובית המשפט, וייתכן וישוב לבית הכלא. היילו, ששוהה בקיבוץ כברי במסגרת תהליך שיקומו, שתה לשוכרה והתעמת עם שכנו, כאשר תוך כדי העימות עם השכן אף שבר בקבוקים על הרצפה. במהלך האירוע הוקפץ למקום קצין הביטחון של הקיבוץ שמנע מהיילו לתקוף את השכן. בנוסף לכך, בעקבות העימות נערכה להיילו בדיקת שתן, בה נמצאו סימני קנאביס. יש לציין כי על פי תנאי שחרורו של היילו, אסור לו לשתות משקאות אלכוהוליים, או להשתמש בסמים. 



כאמור, זאת הפעם השלישית בה היילו מפר את תנאי שחרורו, זאת לאחר שבפעם הראשונה, חודשים ספורים לאחר ששוחרר מבית הכלא ושהה בבית חב"ד בצפון תל אביב, הפר היילו את כללי הבית ולא הסתגל לו. לאחר מקרה זה, הועבר היילו להוסטל בדרום תל אביב, שם נתפס שותה משקאות אלכוהוליים, ועתה, כאמור התרחשה ההפרה השלישית. בעקבות הפרות אלה, מבקשות היום (שני) הפרקליטות ורשות שיקום האסיר (רש"ה) לבקש את שיבתו של היילו לתנאי מעצר.




"דרך הייסורים שהעביר המנוח את יונתן היילו הביאה אותו לקצה גבול הסבל האנושי". עו"ד אלון אייזנברג, צילום: הילה אייזנברג
"דרך הייסורים שהעביר המנוח את יונתן היילו הביאה אותו לקצה גבול הסבל האנושי". עו"ד אלון אייזנברג, צילום: הילה אייזנברג



כזכור, היילו הורשע ברצח איילין לאחר שהרגו בסלע בשנת 2010. בתחילה הורשע היילו ברצח ונגזרו עליו 20 שנות מאסר, אך בית המשפט העליון שינה את הרשעתו מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנות מאסר, לאחר שקיבל את טיעונו של היילו, כי איילין אנס אותו פעמיים, וקבע כי מדובר בעילה מספקת להפחתת עונשו. בשנת 2017, המתיק נשיא המדינה ראובן ריבלין את עונשו ובשנת 2018 הוא שוחרר תוך התניית שחרורו בתוכנית שיקום, וזאת לאחר מסע ארוך של עתירות ופניות לווועדת השחרורים באמצעות בא כוחו עו"ד אלון אייזנברג.



גם היום, סבור עו"ד אייזנברג, כי בקשת הפרקליטות ורש"ה לכלא היא בקשה קשה ומחמירה לאור הסבל שעבר, "ללא ספק לה התדרדרות במצבו והתנהגותו של הייל אומנם אין בכך לשלחו חזרה לכלא, שכן אז מדובר באסון עבורו. צריך לסייע לו ולשקם אותו בקצב איטי, להעמידו על חומרת מעשיו והעבירות שהוא מבצע, אך יחד עם זאת להבין אותו, לעזור לו ולכוון אותו. גם אם הקיבוץ אינו מעוניין יותר שהיילו ישהה בתחומיו, אני קורא לרשויות לאפשר לי זמן ע"מ לאתר מקום חלופי אחר, עבור היילו", והוסיף, "דרך הייסורים שהעביר המנוח את יונתן היילו הביאה אותו לקצה גבול הסבל האנושי, תייר בגיהנום, ועל כן מצופה מהמדינה לעשות כל שניתן להלחם על לשיקומו".