העבריין גולן אביטן, שנמלט מישראל לפני 10 חודשים לאחר שסירב לחתום על הסדר טיעון במסגרת פרשה 512, נעצר בבית כנסת בקזבלנקה שבמרוקו, כך דווח היום (שבת) בכלי התקשורת במדינה. ההערכה היא שהיציאה של ילדיו לביקורו במרוקו נודעה למשטרת ישראל, וזאת, בסיוע האינטרפול, דאגה להעביר את המידע לגורמי אכיפת החוק החשאיים במרוקו. אלו ככל הנראה ניהלו מעקב אחרי אביטן, וכשהגיע למפגש בבית הכנסת הם, כאמור, ביצעו את מעצרו. הרשויות במרוקו העבירו אותו לבית מעצר בבירת מרוקו, ואף מונה לו עורך דין כדי לסנגר עליו. 



במשטרת ישראל בודקים עתה את אמיתות הפרטים, ואם אכן אביטן נעצר ייפתח הליך שיביא לשובו ארצה. בהקשר זה, מקורות במרוקו מסרו כי ככל הנראה הוא יועבר בימים הקרובים לארץ.

על פי הדיווח, אביטן הגיע לתפילה בבית הכנסת בקזבלנקה, שם הופתע על ידי מספר דמויות שנכנסו לתוך בית הכנסת כשהם לבושים בחליפות. לאחר שפנו אליו וביררו האם מדובר בעבריין הישראלי, הוא השיב בחיוב. הדמויות הוציאו אותו מתוך קהל המתפללים, אזקו אותו והובילו אותו למעצר, כל זאת לעיני שלושת ילדיו. על פי הנטען, הילדים הגיעו לבקר את אביטן בימים האחרונים, זאת לאחר שקיבל אזרחות מרוקאית. 
רוזנשטיין. צילום: אבשלום ששוני
רוזנשטיין. צילום: אבשלום ששוני

העבריין, המזוהה עם ארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל, נעלם בתחילת אוקטובר, ובפרקליטות העריכו כי הוא נמלט לחו"ל. אביטן הואשם במסגרת הפרשה כי סיפק לחוליית החיסול את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה בניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין ביהודה הלוי ובגני התערוכה. 



הוא היה עצור והואשם בביצוע מעשי רצח, והמדינה ביקשה להגיע להסכם טיעון לפיו ירצה תשע שנות מאסר בלבד, הוא שוחרר בתנאים מגבילים כשעל גופו אזיק אלקטרוני, וזאת אחרי שהפקיד ערבות בסכום של 12 מיליון שקלים יחד עם ערבים שהתחייבו להשגיח עליו. במהלך 2018 דיווח כי הוא בדרכו לרופא שיניים, ובאמצעות פן לייבוש שיער הצליח להוריד את האזיק האלקטרוני שהוצמד לגופו, ונמלט מהארץ בדרכו למרוקו.
יש לציין כי הוא היה הנאשם היחיד בפרשה שסירב לחתום על הסדר טיעון משום שלא היה מרוצה מהעסקה שהציעה הפרקליטות וגרם לכך שבעקבות זאת לא נחתם הסדר עם שאר הנאשמים.