ראש הממשלה ביקש ממי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת להקל על מקורבו, הטייקון שאול אלוביץ', בעלי בזק-וואלה, כך עולה מעדותו של עד המדינה, שלמה (מומו) פילבר, שחלקים ממנה נחשפו הערב בחדשות 12. "נתניהו אמר לי אל תבטל את התחרות, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים, אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות", אמר פילבר לחוקרים, והוסיף: "הוא הראה לי עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים שבמקום שתהיה חדה וחריפה שתהיה יותר מתונה".



שלמה פילבר. צילום: פלאש 90
שלמה פילבר. צילום: פלאש 90



לפי הדיווח, פילבר אמר לחוקרים: "באחד מהימים הראשונים בשבוע הראשון, בשעת הערב נקבעה לי פגישה מסודרת אצל שר התקשורת וראש הממשלה. אני נכנס, היה איזה סוג של מינגלינג בהתחלה אווירת אופוריה וחוגגים על הקמפיין, על ההצלחה. ראש הממשלה ישב בכיסאו ניגשנו לשולחן התיישבנו התחלנו לפטפט ואז יש לפעמים את הקטע שהוא קצת יותר נינוח, קצת פותח את החליפה ואומר: 'בוא נעבור לכורסאות' לוקח סיגר מתחיל לעשן. סך הכל הדיבור שלי הוא די קצר, תכליתי ובכותרות. אנחנו מבינים האחד את השני. היו על הפרק שני נושאים אחד מהם היה השוק הסיטונאי".

את הדברים האלה סיפר פילבר יום אחרי שחתם על הסכם עד המדינה. בעדותו, הוא תיאר איך הטה, לכאורה, ראש הממשלה באמצעותו את עמדת המשרד בנוגע לשני עניינים מרכזיים הקשורים לחברו, המיליארדר שאול אלוביץ'.

"אנסה להביא את זה הכי מדויק שאני זוכר" אמר פילבר, והוסיף: "הוא אמר לי שבכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט הוא לא הכיר את המושגים המדויקים, הוא אמר שאלוביץ דיבר איתו - זה ציטוט שלו: 'אלוביץ דיבר איתי על הרפורמה במשרד, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים ועשתה עבודה לא נכונה'".


שאול אלוביץ'. צילום: פלאש 90
שאול אלוביץ'. צילום: פלאש 90

 
עוד אמר פילבר: "הוא אמר לי אל תבטל את התחרות אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. הוא הראה עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים שבמקום שתהייה חדה וחריפה שתהיה יותר מתונה" ואז הוא אומר גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס"

חוקר: "ומה הבנת?" 
פילבר: "שיש את הסוגיות של בזק ויס תטפל בזה ותגמור את זה. אתה לא צריך לשאול אותו עד מתי כי אני מבין שמבחינתי זאת המשימה אני מכיר אותה כבר או את חלקה ואם לא, אני לומד אותה ומבין שיש איזה דד ליין. מה שאני מבין שאני חייב לעשות את זה"
חוקר:" למה אתה מרגיש חייב?"
פילבר: "משתי סיבות: א' זה המבחן הראשון שלי כמנכ"ל יכולת ביצוע ו-ב' שראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת מכל ענייני המשרד את זה אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו". 

חוקר: "היה דיבור שצריך לעשות את זה מהר שיש דד ליין?"
פילבר: "כן, כן ראש הממשלה מדבר על הזמן הקרוב אני לא חושב שהוא ידע את התאריך המדויק אבל אצל נתניהו מכבים שריפות מטפלים במה שהוא מבקש מחר בבוקר" 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו תקף בחשבון הפייסבוק שלו את הדיווח של חדשת 12 ואמר: "הערב חשפו ערוץ התעמולה 12 ודובר הפרקליטות גיא פלג, מבלי לשים לב, שתיק 4000 הוא עלילת דם שאינה מתבססת על נתונים או מסמכים אלא רק על שקרים של עד המדינה מומו פילבר, שכדי לחלץ את עצמו מאחריות פלילית למעשים שעשה ללא קשר לראש הממשלה, העליל שקרים על נתניהו כדי שהחוקרים ירדו ממנו".
 
נתניהו הוסיף ואמר: "לא רק שכל ההחלטות על בזק-יס קיבלו את האישורים של עשרות רגולטורים ואנשי מקצוע שאיש מהם לא היה כפוף לפילבר או לנתניהו, אלא היה זה דווקא שר התקשורת נתניהו שתחת כהונתו הונהגה הרפורמה התחרותית של השוק הסיטונאי שעלתה לאלוביץ' ובזק מיליארדי שקלים, הקריסה את מניית בזק וחסכה מיליארדים לכל אזרחי ישראל"