פרשת רצח נאוה אלימלך: המשטרה מצאה לאחרונה זוג עגילים שהיה שייך לילדה, נאוה אלימלך, שנרצחה לפני 37 שנה, באירוע שטרם פוענח עד היום, זאת כשלושה שבועות לאחר שבית המשפט אישר להוציא את גופתה מקברה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

אתמול העבירו נציגי המשטרה את העגילים לאמה של המנוחה. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה, ולכן לא נמסר להוסיף פרטים נוספים. ב-4 באוגוסט התיר בית המשפט להוציא את גופתה של אלימלך מקברה. הוצאת הגופה התרחשה מספר שעות לאחר החלטת בית המשפט, בתיאום עם משפחתה, והועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. 

 
זירת מציאת גופתה של נאוה אלימלך. צילום: שמואל רחמני
זירת מציאת גופתה של נאוה אלימלך. צילום: שמואל רחמני
בית משפחתה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני
בית משפחתה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני

אלימלך הייתה בת 12 כשיצאה מבית הוריה בבת ים לבית חברתה ב-20 במרץ 1982. משלא הגיעה אל יעדה, החלו בני משפחתה לחפש אחריה. עשרה ימים לאחר היעלמה, פלט הים התיכון חלקים מגופתה. תחילה נמצא ראשה עטוף בשקית, בהמשך נמשו שקיות נוספות. במהלך השנים נחשד הרקע הלאומני וכן הפדופילי, אך עד היום לא ידוע מה קרה לילדה. 
צוות חקירה מיוחד שהוקם פעל במשך מספר חודשים בניסיון למצוא את הרוצח של אלימלך. לשוטרים לא היה קצה חוט לפתרון התעלומה ולבסוף ביוני 1983 הודיעה המשטרה כי הגיעה למבוי סתום בפרשה. בשנת 1998 נעצרו עמוס ויהודה שלף כחשודים בפרשה, אך אלו שוחררו מחוסר ראיות. בהמשך גם נטען כי ייתכן והמניע למעשה הוא פיגוע על רקע לאומני. אסיר סיפר כי חברו לתא הודה ברצח, אך זה שוחרר והגיע לירדן לפני שחוקרי המשטרה הספיקו לתפוס אותו ונפטר שם בהמשך ללא שנחקר.
מפקד מחוז תל אביב בתקופת הרצח, ניצב בדימוס אברהם  תורג'מן ז"ל, אמר בראיון למעריב יותר משנה לאחר הרצח, כי "מקרה נאוה אלימלך היה חריג גם בקנה מידה עולמי". 
קברה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני
קברה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני