הכתב והפרשן המשפטי גיא פלג התנצל הערב (רביעי) על ציטוט שהביא אמש במהדורת חברת החדשות בנוגע לדברי עד המדינה שלמה (מומו) פילבר בחקירתו בפרשת תיק 4000.

פלג אמר בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי' בערוץ 12 כי "פרסמנו הרבה ציטוטים, אך אחד מהם היה לא מדויק וגרם עוול לפילבר. אנחנו ציטטנו כאילו פילבר אומר 'המיזוג הזה הוא אסון לאומי אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן', אך הציטוט הנכון הוא למעשה 'זה לא שמישהו אמר לי באיזה שהוא שלב שהעניין הזה הוא איזה שהוא אסון לאומי'".
ראש הממשלה תקף את פלג בתגובה וכתב בטוויטר: "גיא פלג דובר הפרקליטות פתח אתמול את המהדורה בערוץ התעמולה 12 בדיווח שקרי. רק אחרי שחשפו אותו והתבקש להגיב, הוא מיהר להודות שפשוט שיקר. אתם חייבים לצפות - ולשתף. שגיא מוקי אלוף בג׳ודו וגיא פלג אלוף בפייק ניוז".


כזכור, מעדותו של עד המדינה שלמה (מומו) פילבר, שחלקים ממנה נחשפו אמש בחדשות 12, עלה כי נתניהו ביקש ממי שהיה מנכ”ל משרד התקשורת להקל על מקורבו, הטייקון שאול אלוביץ’, בעלי בזק־וואלה.  תיק 4000 הוא הכבד ביותר מבין שלושת התיקים שבהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתכוון להעמיד את נתניהו לדין. הכוונה היא להגיש כתב אישום ולייחס לנתניהו קבלת שוחד. את הדברים שנחשפו אמש סיפר פילבר יום אחרי שחתם על הסכם עד מדינה. בעדותו, הוא תיאר איך הטה ראש הממשלה באמצעותו את עמדת המשרד בנוגע לשני עניינים מרכזיים הקשורים לאלוביץ', חברו של נתניהו.
 
“הוא אמר לי שבכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט, הוא לא הכיר את המושגים המדויקים. הוא אמר שאלוביץ' דיבר איתו - זה ציטוט שלו: ‘אלוביץ' דיבר איתי על הרפורמה במשרד, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים ועשתה עבודה לא נכונה’”, אמר פילבר. 
 
הוא הוסיף: “נתניהו אמר לי, אל תבטל את התחרות, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים, אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. הוא הראה לי עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים, שבמקום שתהיה חדה וחריפה, שתהיה יותר מתונה.  גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס". אולם, הוא הדגיש כי הרגיש חייב לפעול “משתי סיבות: א’, זה המבחן הראשון שלי כמנכ”ל להראות יכולת ביצוע, ו־ב’, כשראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת, מכל ענייני המשרד, את זה - אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו”. 
 
נתניהו מסר אתמול בתגובה: “עכשיו ברור לכולם מדוע המשטרה והפרקליטות סירבו בכל מחיר לאפשר לראש הממשלה נתניהו להתעמת עם עד המדינה מומו פילבר. השקרים שלו לא היו מחזיקים דקה בעימות כזה. תיק 4000 הוא עלילת דם שאינה מתבססת על נתונים או מסמכים, אלא רק על שקרים של עד המדינה מומו פילבר, שכדי לחלץ את עצמו מאחריות פלילית למעשים שעשה, ללא קשר לראש הממשלה, העליל שקרים על נתניהו כדי שהחוקרים יירדו ממנו”. זאת ועוד, בחדשות 13 דווח כי עד המדינה בפרשת הצוללות, מיקי גנור, הסביר בעדותו שנתניהו אישר את מכירת הצוללות למצרים, כי הגרמנים התנו את מתן ההנחה לספינות בכך שייתנו להם את האישור הזה. בעקבות הדברים, קראו במחנה הדמוקרטי ובכחול לבן ליועמ”ש לחדש את חקירת הצוללות בהקשרו של ראש הממשלה. שר הביטחון לשעבר משה יעלון הדגיש: "פרשת הצוללות וכלי השיט היא פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה".