הפרקליטות ביקשה לשחרר את החשודים בהתעללות בחסר ישע בסניף שופרסל למעצר בית, זאת על מנת לאפשר לה להגיש כתבי אישום נגדם כבר בימים הקרובים. נציין כי חומר החקירה בפרשה האמורה חשף התעללות מתמשכת בחסר ישע בהם מספר מעורבים בהם בני מיעוטים שעובדים איתו יחד בסניף שופרסל בגוש עציון. 

חומר החקירה הועבר לפרקליטות לצורך גיבוש החלטה והגשת כתב אישום. נבהיר כי במסגרת חקירה מתנהלת קיימות עילות מעצר שעונות על חשד לשיבוש חקירה או חשד למסוכנות. שני הפרמטרים הללו במקרה האמור אינם מתקיימים שכן החשד לשיבוש חקירה אינו קיים ,לאור העובדה שהחקירה הסתיימה והחשד למסוכנות אינו רלוונטי, שכן מדובר באירועים שהתבצעו כלפי אדם מסוים במקום מסוים בלבד, למרות שמדובר במעשים חמורים ובזויים, כפי שנחשף בסרטונים שתיעדו את האירועים. 
 

המשטרה שהעבירה את חומרי החקירה סיכמה את הממצאים לפיהם התגבשה תשתיית ראיתיית הקושרת את החשודים לעבירות המיוחסות להם ועתה נערכת הפרקליטות להגשת כתבי אישום כאשר החשודים נמצאים במעצר בית בתנאים מגבילים. 
את ההחלטה תקף הבוקר עורך דין איתמר בן גביר, פרקליטו של הקורבן. "מדובר בהחלטה מחפירה של פרקליטות המחוז שנותנת אור ירוק למתעללים וסדיסטיים למיניהם". אין לי ספק שאם היה מדובר במקרה הפוך חלילה ויהודים היו מתעללים בערבי חסר ישע, בפרקליטות היו מגישים בקשה למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. 
 
עוד הוסיף כי "שחרור המתעללים בתנאי הרחקה זמניים היא יריקה בפרצוף של חסר הישע והחלש בפרט כאשר נחשף שמדובר בהתעללות קבועה במשך זמן רב. צריך לשבח את המשטרה שעבדה במקצועיות ויעילות אך הפרקליטות בהחלטה בעייתית וחסרת אחריות פוגעת בשלטון החוק ומעבירה למתעללים מסר שהכל מותר והם אפילו לא ישלמו את המחיר. לא אשתוק ואנקוט בכל הליך העומד לרשותנו נגד שופרסל ונגד המתעללים שיחזרו כרגע לכפרם כגיבורים".