אלימות במהלך הבחירות: בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שישי) ביממה את מעצרם של שני החשודים בירי ברובה "איירסופט" לעבר פעילי "כחול לבן" במהלך כנס פוליטי שנערך אתמול ברחובות. החשודים במעשה הינם קטין בן ה-16 החשוד שביצע את הירי, ובגיר בן ה-26, קרוב משפחתו שעל פי החשד הסיע אותו ומרכבו בוצע הירי.



עורכי דינו של החשוד בירי לעבר פעילי "כחול לבן"
במהלך הדיון הכחישו החשודים כי האירוע בוצע על רקע פוליטי, טענו כי מדובר היה במעשה קונדס ואף הוסיפו כי לחקירה יש "ריח פוליטי". עורכי דינו של הבגיר, עורכי הדין אלון קריטי ויוסי פריאנטי שאלו במהלך הדיון: "מדוע מבקשת המשטרה להאריך מעצרו בשלושה ימים, כשהקטין החשוד בירי הוארך מעצרו ביממה למרות שמדובר באקדח צעצוע?", וטענו כי "יש כאן חקירה עם ריח פוליטי,  הוא לא ידע בכלל על הירי כי נהג ושמע מוסיקה. אין לו קשר לפוליטיקה".

"כל פעולות החקירה המתבקשות קשורות לאירוע שמקורו בגוון פוליטי ולכך אין אפילו ראשית ראייה", הוסיפו עורכי הדין, "בקשת המעצר היא על התקיפה בלבד ולכך אין צורך להמשיך בחקירה שכן מדובר באירוע שתועד במצלמת אבטחה. הוא שיתף פעולה במיידי, הודה כי הוא נהג ברכב, אין חולק שהוא לא מכיר את הנפגע ולכן יש לשחררו למעצר בית ואשתו כאן תתחייב להשגיח עליו", אך השופטת סירבה לבקשה.

לאחר הדיון אמר עוה"ד פריאנטי למעריב כי האירוע יצא מפרופורציות והוסיף:  "לי בבית יש מספר אקדחים מהסוג הזה שנרכשו בחנות צעצועים", והוסיף, "מעבר לפגיעה כואבת אין נזק. הבן של זוגתו משתמש בזה בחצר שלהם. אם לא אוסרים את המכירה בחנויות אז אפשר להשתמש בזה". עוד האשים עורך הדין כי ייתכן ופרשת הממד החמישי, בה נטען כי המשטרה העבירה לחברתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ עשרות מיליוני שקלים ללא מכרז בתמורה לתוכנת זיהוי פנים, גורמת לכך שהמשטרה "נלהבת" בטיפול בפרשה. "המשטרה חד חלק המשטרה יצאה מפרופורציות", אמר פריאנטי, "שמעתי את גנץ קורא לראש הממשלה לפעול ולהוקיע. גנץ קיבל כספים בתקופתו בלי מרכז וייתכן שכאן המשטרה ממהרת לטפל בגלל זה".

במשטרה דחו את טענות עורך הדין וציינו כי מדובר במקרה של חבלה בכוונה תחילה, מצריכה ומצדיקה חקירה של האירוע. גורמים במשטרה ציינו כי זה שניתן לקנות אקדח שכזה בחנויות, לא אומר שמותר לירות בו על עוברים ושבים והוסיף כי "העובדה שהחשוד הגיע לאירוע פוליטי עם קהל גדול, מחמירה את האירוע, אך למרות זאת החשד כרגע מתייחס לעניין החבלה".