הסרטונים מאיה נאפה דלפו: המשטרה החליטה היום בעצה אחת עם הפרקליטות שלא לחקור את פרשת הפצת הסרטונים בהם נראים מספר נערים מקיימים יחסי מין עם התיירת הבריטית באיה נאפה, בפרשה שהסעירה את המדינה והסתיימה עם שחרורם של הנערים והגשת כתב אישום כנגד המתלוננת בגין הגשת תלונת שווא.
 
כזכור, כבר במהלך החקירה הופצו ברשתות החברתיות ובאתרי פורנו סרטונים הקשורים ליחסי המין שקיימו חלק מהנערים עם אותה תיירת שהתלוננה נגדם. משהסתיימה חקירת המשטרה עם שחרורם של החשודים חזרה לישראל אחרי למעלה משבוע של מעצר בתנאים לא קלים, החליטו במשטרה באיה נאפה להגיש כתב אישום כנגד התיירת עצמה באשמה שבדתה את הפרשה. 

החשודים באונס שנעצרו באיה נאפה. צילום: רויטרס

גם אז היו שלא השלימו עם סגירת התיק כנגד הנערים והחלו לטעון כי יש בהפצת הסרטונים משום עבירה פלילית ובפרקליטות נערכים לקראת חקירת הפרשה. אלא, שהיום (שלישי) אישרו במשטרה ובפרקליטות כי בעצה אחת בין שני גופי האכיפה הוחלט שלא לפתוח בחקירה וזאת בעיקר בשל היעדר תלונה מסודרת מצידה של התיירת שלכאורה נחשפת בסרטונים.
 

גורם המעורה בפרטים ציין בפני מעריב, כי הפצת הסרטונים נחשפה לאחר שהסרטונים הועברו לצוות החקירה. "איש לא יודע בוודאות מי הפיץ את הסרטונים ומי היה המקור שלהם . זה הליך שיצריך השקעה עצומה ביחידת הסייבר תוך בדיקת כל מכשירי הטלפון של הנערים ואולי גם של אחרים. לאחר שבדקנו את הנושא לא נמצאה הצדקה לפתוח בחקירה. צריך גם לזכור שייתכן והעבירה אם אכן הייתה בוצעה מעבר לים ומכאן שלא המשטרה בישראל רשאית לחקור אותה".

מהפרקליטות נמסר כי: "בעקבות פניות למשטרת ישראל בבקשה לפתוח בחקירה בעניין זה, נערכה התייעצות בין המשטרה לפרקליטות, בסיומה הוחלט לקבל את עמדת המשטרה שלא לפתוח בחקירה. זאת, בשל שיקולים שונים, ובהם היעדר תלונה מצידה של הנפגעת; היעדר פניה מרשויות קפריסין לרשויות בישראל; העובדה שהרשויות בקפריסין מקיימות חקירה כוללת בנוגע לפרשה; המורכבות המיוחדת של חקירה כזו, הנגזרת מהליכי חיקור דין שיידרשו, שעה שמתקיימת חקירה מקבילה של הרשויות בקפריסין. פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל אינן מקלות ראש במקרים שבהם עולה חשד לעבירה על "חוק הסרטונים". למותר לציין, כי שינוי בנסיבות האמורות עשוי להביא לבחינת ההחלטה מחדש".