מסר מאיים או פעולת מחאה? דגל פלסטין נתלה על קיר בניין עיריית פתח תקווה ומכולת בקבוקים גדולה ואשפתון טמון קרקע הוצתו הלילה (רביעי) בכניסה לבניין העירייה שברחוב העלייה השנייה בעיר.



דיירים המתגוררים מול בניין העירייה הזעיקו למקום את צוותי הכבאות וההצלה לאחר שעשן סמיך היתמר באוויר והטריד את מנוחתם. כוחות משטרה לרבות חבלן משטרתי, אנשי השיטור עירוני ומנהל אגף הביטחון בעיריית פתח תקווה יריב סנדלון הוזנקו למקום והחלו בסריקות סביב בניין העירייה. לאור העובדה שראש עיריית פתח תקווה ספג מאז כניסתו לתפקיד מספר איומים, הוחלט להזעיק אותו מביתו כדי לבדוק את רכבו שחנה במקומו הקבוע.



חשוב להדגיש כי בימים הקרובים תערוך העירייה בהנחייתו של העומד בראשה בדיקה מקיפה באשר לפרטי זהותם של הנתינים הזרים בעיר וזאת בעקבות החלטה שהתקבלה בבית המשפט המורה לעירייה לדאוג לשיבוץ במוסדות החינוך של כל ילדי הנתינים הזרים המתגוררים בעיר.



בית המשפט גם הנחה לערוך בדיקה מסודרת לפיה אם תוך תקופה של שלושה שבועות מאז קבלת ההחלטה נתין זר לא יוכיח כי הוא מתגורר בעיר, ילדיו לא ישולבו במערכת החינוך בעיר.



מכולת בקבוקים שהוצתה בפתח תקווה. צילום: ד.ב
מכולת בקבוקים שהוצתה בפתח תקווה. צילום: ד.ב



בתקופה זו נערכת בדיקה מקיפה בנושא ולא מעט מהנתינים הזרים נתקלו בבעיות, שכן הם לא מצליחים להמציא אישורים המאשרים כי מגורי הקבע שלהם הינם בפתח תקווה.



גורמים הבוחנים את האירועים סבורים כי לא מן הנמנע שפעילות ראש העירייה נגד ההפגנות בכפר גנים ג', הן מצד פעילי המחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והן מצד יוצאי הקהילה האתיופית, יכולות להיקשר לאירוע החמור. "מבלי חלילה להצביע על חשוד כזה או אחר המשטרה תבדוק את כל הכיוונים שיכולים להגיע עד לבניין העירייה עם מסר מאיים או עם כוונה אחרת", הם אומרים.



בנוסף, ישנם חשדות לגבי גורמים פליליים שייתכן ומעורבים באירוע זה, אולם רק בשעות הבוקר, לאחר שיסרקו את מערכת ה - DVR של מצלמות האבטחה המותקנות על בניין העירייה יוכלו החוקרים לקבל עדכונים לגבי חשודים פוטנציאלים או כיוון המסתמן לחקירה בנוגע לאירועים אלו.



ראש העירייה רמי גרינברג אמר, כ "בשלב הזה מוקדם להצביע על חשודים או מניע. נהיה יותר חכמים בשעות הבוקר. בכל מקרה, שום אירוע מהסוג האמור לא ירתיע אותי ולא ימנע ממני להמשיך באותה מסירות עבור תושבי העיר".