תושב קלנסווה שהיה עצור בבית החולים הפסיכיאטרי "לב השרון" במועצה המקומית פרדסיה והיה שפוט לעונש מאסר, נרצח היום (שישי) לאחר שהותקף בידי עצור יהודי שביצע עבירות באזור השומרון ואושפז במוסד לצורך בדיקת הסתכלות. מותו של הגבר נקבע במקום על ידי גורמי רפואה. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע. 



ד״ר צבי פישל, יו״ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית אמר, כי "מדובר באירוע טרגי וכואב. הטרגדיה היא תוצאה של מחסור חמור בכוח אדם במחלקות הפסיכיאטריות".



עוד אמר פישל, כי "איגוד הפסיכיאטריה משתתף בצער המשפחה על מות יקירם, מדובר באירוע קשה וכואב ביותר. לצערנו הטרגדיה היא תוצאה של הזנחה מתמשכת של מערך בריאות הנפש. אנו מתריעים מזה זמן רב על האפליה הבלתי נסבלת בין הרפואה הפסיכיאטרית לבין יתר תחומי הרפואה. ההזנחה והאפליה מובילות לתוצאה עגומה של אלימות הגואה במחלקות הפסיכיאטריות הסגורות".



"אנו קוראים לשר הבריאות וראש הממשלה נתניהו ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להוביל דיון חירום בממשלה כבר ביום ראשון הקרוב", אמר יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, והוסיף: "אנו מצפים כי מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יתעשת במהרה ויקצה באופן מיידי את מלוא המשאבים כדי למנוע ככל האפשר את אירועי האלימות הבאים בין חולים ובין חולים כלפי אנשי צוות".



ביום שני נעצרה אישה בשנות ה-20 לחייה על ידי המשטרה בחשד שתקפה אשת צוות רפואי עובד נוסף בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. השוטרים שעצרו אותה הוזעקו למקום על ידי צוות הביטחון, וזאת לאחר שהצעירה סטרה לאחות ונשכה מאבטח.



התוקפת, תושבת ירושלים, הנה אשתו של מטופל בבית החולים. בהדסה אמרו כי היא "השתוללה בחדר המיון, סטרה לאחות ונשכה מאבטח שהגיע למקום כדי להרגיע את הרוחות". קצין הביטחון (קב"ט) של בית החולים הוא זה שעירב את המשטרה, שעצרה אותה, כאמור.



בהדסה הבהירו כי הצוות הרפואי יגיש תלונה במשטרה נגד החשודה. בהנהלה הוסיפו: "לא נקבל כל גילוי של אלימות כנגד מי מעובדינו המסורים, העושים עבודתם נאמנה לאורך כל שעות היממה, וננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד המתפרעים".