סופו של רוצח: באסם א-סאיח, המחבל שרצח את בני הזוג איתם ונעמה הנקין בשנת 2015, הלך לעולמו לאחר שגסס ממחלה כרונית סופנית, כך נמסר היום (ראשון) מדוברות שירות בתי הסוהר. א-סאייח המזוהה עם ארגון חמאס, תושב יו"ש יליד 1973 מת בבית החולים אסף הרופא. הוא נכלא בעקבות עבירות הקשורות לפעולות איבה, החזקת ושימוש באמל"ח, ניסיון לרצח, יידוי אבנים, חטיפה, כפיה, מאסר שווא, חברות בארגון לא מוכר, מגע עם ארגון עוין ומתן מקלט והוחזק בכלא החל מאוקטובר 2015.

לפני כ-5 שנים, בני הזוג איתם ונעמה הנקין חזרו במכוניתם מביקור אצל חברים באיתמר, עד שנורו באיזור בית פוריק, שנמצא בין איתמר לאלון מורה. על פי דיווחים של כוחות ההצלה, השניים נפצעו באורח אנוש לאחר שרכבם ספג אש מאסיבית ממארב מתוכנן של מחבלים במקום, ועברו החייאה - אך בסופו של דבר נאלצו להכריז על מותם. ברכב שהו ארבעה ילדים, שלא נפגעו בתקרית באורח נס.

איתם ונעמה הנקין ז"ל .צילום: הצלה יו"ש


כזכור, א-סאיח היה חלק מהחולייה שתכננה וביצעה את הפיגוע במהלכו נרצחו בני הזוג הנקין בשנת 2015. כמו כן, מכתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון עולים שמותיהם של שאר הנאשמים בביצוע הפיגוע, ביניהם יחיא חג' חמד, זיד עאמר, כרם רזק וסמיר כוסא, שנמנו על שורותיה של חוליה צבאית שפעלה מטעם ארגון החמאס אשר שמה לה למטרה לבצע פיגועי ירי כנגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם בחוליה, ביצעו הנאשמים מספר פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים באמצעות כלי נשק תקניים שרכשו מבעוד מועד.

בתוך כך, ביתו של א-סיאח ושותפיו לחוליה נהרס בהוראת הדרג המדיני בחודש ינואר 2016.