פרובוקציה מתוכננת? פעילת הימין שפי פז, יחד עם האם השכולה מרב חג'אג', שאיבדה את בתה החיילת בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2016, הסגירו את עצמן הערב (ראשון), לאחר שפורסם סרטון בו הן משחיתות את מטה האיחוד האירופי ברמת גן. בסרטון נראית פז כותבת על פתח המטה "אירופה צאי החוצה", ו"כסף גרמני מממן רצח יהודים".



שגריר האיחוד האירופי בישראל התייחס להשחתה וכתב בחשבון הטוויטר שלהם: "הלובי לנציגות האיחוד האירופי הושחת, ונכתבו בו כתובות מאיימות. המעשה הזה נתעב ויש לגנותו, אנחנו נמשיך לעשות את עבודתנו". שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס גם הוא לאירוע, עוד לפני שנודע כי המשחיתה היא שפי פז ואמר כי הוא "מזועזע מההשחתה של שגרירות האיחוד האירופאי בישראל, ומגנה בחריפות את המקרה", עוד הוסיף השר כי "ישראל מחוייבת לשמור על ביטחון כל הנציגות הדיפלומטיות בשטחה. משטרת ישראל חוקרת את המקרה, ואנו מצפים לסיום מהיר של החקירה שבסופה ימוצה הדין עם המשחיתים".



פז ידועה כפעילה למען גירוש השוהים הבלתי חוקיים מדרום תל אביב, וביצעה בעבר פעולות אלימות רבות במסגרת המאבק שהיא מקיימת. בין השאר היא הייתה מעורבת במקרים רבים של השתלטות על מיקרופונים ואף ריססה גז מדמיע באירועים של הקהילה האריתראית בדרום תל אביב. חג'אג' פועלת לקידום גזר דין מוות למחבלים.