בית המשפט העליון הורה לשחרר היום (חמישי) את הגננת כרמל מעודה הנאשמת בהתעללות בפעוטות במשפחתון "בייבי לאב" שבראש העין למעצר בית.

השופט יצחק עמית קיבל היום את הערר של מעודה כנגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים, והורה על שחרורה לחלופת מעצר.
 
בהחלטה נכתב כי מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, אך עם זאת קבע השופט עמית, כי "מעצר לחוד ומאסר לחוד",  ציין כי "המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש", והוסיף כי חומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים.

עוד ציין השופט, כי "החשש שמא העוררת תפגע בעצמה או תתקשה להתמודד עם האווירה הציבורית בעניינה אינם מקימים עילת מעצר", ומאחר שהמסוכנות הנשקפת מהעוררת מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחיתה באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים.

עו"ד אפרים דמרי. צילום: שרון סרור
עו"ד אפרים דמרי. צילום: שרון סרור


פרקליטה של מעודה, עורך הדין אפרים דמרי, אמר לאחר מתן ההחלטה כי "אין בהחלטת השחרור להפחית כהוא זה מהצער, הכאב וההזדהות עם כאב המשפחות", והוסיף כי הנאשמת תקיים את תנאי שחרורה כלשונם וכרוחם, תנצל את הזמן עד סיום משפטה לחשבון נפש אישי ותמשיך בשיתוף פעולה עם גורמי הטיפול עד לסיום משפטה". בנוסף אמר, כי מרשתו מבקשת סליחה ומחילה מהמשפחות ומהקטינים שנפגעו.

ניקול דניאל חג'בי, שילדיה עברו התעללות בגן הזוועות של מעודה ואחת ממובילי המחאה נגד התעללות בגיל הרך בעמותת דור איתן, התייחסה להחלטה לשחררה למעצר בית: "אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע. החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת. איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה? שהפרקליטות הגדירה כי מאופיינים כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור: שלקורבנות אין שום הגנה. כרמל תישן במיטה חמה בבית שלה, ככל הנראה עם האנשים שראו הכל ולא עשו כלום, לכאורה. אנחנו לא נשתוק ומבטיחים כי לכרמל מעודה לא יהיה רגע של שקט. המסר שלנו מאוד ברור: היא צריכה לשבת בכלא! למה היא צריכה להגיע לדיונים כאחד האדם ולא מתא המעצר? אני פשוט לא מאמינה שזו מערכת הצדק שלנו".

בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד הבעלים ומנהלת המשפחתון "בייבי לאב" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים. במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הגננת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.