הגננת כרמל מעודה הנאשמת בהתעללות בפעוטות במשפחתון "בייבי לאב" שבראש העין תישאר במעצר ולא תשוחרר למעצר בית, כך קבע היום (ראשון) בית המשפט, זאת לאחר שלא אושרו מפקחים שתשהה בביתם. ההחלטה מגיעה לאחר שאדם שהציע לארח אותה בביתו חזר בו מהצעתו לאחר שהורים הגיעו להפגין מחוץ לביתו ואף איימו עליו. 



כזכור, ביום חמישי הורה בית המשפט העליון הורה לשחרר את הגננת לחלופת מעצר מאחר וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים. מעודה הייתה אמורה לשהות אצל קרובי משפחתה, אך מאחר וקיבלה איומים על חייה ומכיוון שבסופו של דבר החליטה המשפחה אצלה הייתה אמורה מעודה לשהות, כי היא אינה מעוניינת לחתום ולארחה בביתה, נשארה מעודה במעצר. 



כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני
כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני



ל"מעריב" נודע כי האדם שהציע לארחה בתחילה, ואינו מכיר את מעודה, התקשר לפרקליטה, עורך הדין אפרים דמרי, ואמר שהוא מתנדב לקחת אותה תחת חסותו. כמו כן, למעלה מ-100 אזרחים התקשרו לעורך הדין והציעו לקחת את הגננת לביתם בטענה שמגיע לה משפט צדק. עו"ד דמרי ערך מיון בקרב האנשים שהציעו לארח את מעודה, ובחר אדם שהגיע זה מכבר לבית המשפט כדי לחתום על הערבות. 



עורך הדין דמרי בתגובה: "איני מתכוון להתייחס לדברים".



עורך הדין אפרים דמרי. צילום: שרון סרור
עורך הדין אפרים דמרי. צילום: שרון סרור


לאחר מתן ההחלטה ביום חמישי הפגינו הורים זועמים בראש העין ובירושלים במחאה על שחרורה של מעודה. ההורים הודיעו כי ימשיכו גם היום בהפגנות. מעודה תשוחרר לבית בנתניה, שם תתקיים ההפגנה בשעה 19:30, לאחר שההורים איתרו שוב את הכתובת.

כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני
כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני
ניקול דניאל חג'בי: "הבוקר התעוררנו שוב לידיעה על שחרורה הצפוי והמידי של כרמל מעודה למעצר בית. הצלחנו בחמישי לגרום למשפחה להבין את המשמעות של חלופת מעצר והם חזרו בהם וכך נעשה גם הערב עם האיש שהסכים לחתום לה, לשמש לה כמפקח ולפתוח את ביתו בפני הגננת המתעללת מאחת הפרשיות החמורות שהיו במדינת ישראל. אנחנו יודעים כי שחרור למעצר בית לא בא על חשבון עונש מאסר ועדיין, היא לא צריכה להיות חופשיה בשום צורה, בטח ובטח לא לחגוג את ראש השנה וחודש הסליחות בחיק משפחתה. אנחנו נפגין גם היום בשעה 19:30 בנתניה ונגיע לכל אחד ואחת שחושבים 'לארח' את כרמל בביתם". 
 
יוסי חברה: "אמרתי פעם אחת ואני אגיד זאת שוב, אנחנו נגיע לכל מי שחושב לשמש ערב לכרמל מעודה. אנחנו לא נשתוק, יש לנו את כל הזמן שבעולם ואת כל האמצעיים החוקיים שעומדים לרשותנו. כרמל מעודה צריכה להישאר מאחורי סורג ובריח ולעשות את החגים ביחד עם האסירות בנווה תרצה ולא עם המשפחה".

כזכור, עשרות הורים הפגינו בראש העין ובירושלים לאחר מתן ההחלטה ביום חמישי במחאה על שחרורה של מעודה. ההורים סיפרו על המקרים שחוו ילדיהם בגן והקריאו חלקים מסעיפי האישום הקשים בהם מואשמת מעודה.



דניאל ביכלר, עמותת דור איתן וממובילת המחאה נגד התעללות בגיל הרך אמרה כי "בזכות המפגינים שהגיעו מכל הארץ, איחוד הכוחות בין קבוצות פייסבוק ומובילי המחאה, כל אלו הדואגים לילדים בגיל הרך, קיבלנו עדכון כי המשפחה שחתמה ערבות לכרמל מעודה חזרה בה. אנחנו הוכחנו היום כי הכוח נמצא בידיים שלנו ולא כל החלטה של בית משפט היא סופית. אנחנו כאן באופן מוחלט לומר לא לשחרורים ממעצר, לא לעסקאות טעון ולהתחיל להסתכל על הקורבנות ולא על הנאשמים המתעללים. כמובן באם מדובר בהטעיה אנחנו נגיע שוב ושוב ונמשיך להפגין מחוץ לבית בו תשהה הגננת המתעללת" .



ניקול דניאל חג'בי, אם של אחד הילדיםשחוו התעללות בגן של מעודה, אמרה כי " היה לנו קשה מאוד לשמוע את ההחלטה של בית המשפט העליון, האינסטינקט שלנו היה לצאת ולהוציא את כולם לרחובות, המטרה הושגה, הצלחנו לגרום למפקחים שלה לחזור בהם". יוסי חברה, אב לאחת הילדות, אמר כי "ברגעים אלו ממש השגנו את המטרה שלנו, חשוב שכל מי שבעתיד יחשוב לקחת תחת חסותו את כרמל מעודה יידע שאנחנו נהיה אחריו, נפגין כמה שצריך ונגיע אפילו עם אוהלים".