פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד תושב השרון, בן 35, בגין רצח שותפו לחדר, תושב קלנסווה, במרכז לבריאות הנפש "לב השרון" שבפרדסיה לפני כשלושה שבועות. 



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ליאת גלבוע-אמיר, הנאשם שהה במרכז לבריאות הנפש שבפרדסיה במסגרת צו שיפוטי. באותה העת, שהה המנוח, בן 24, בבית החולים לב השרון, במחלקה המשפטית (מחלקה סגורה), והתגורר בחדר עם הנאשם.



מכתב האישום עולה, כי הנאשם חנק את המנוח בחוזקה באמצעות שתי ידיו במשך דקות ארוכות לאחר שהחליט להמיתו, וזאת בשל אמונתו כי המנוח מוסלמי וכי אם יהרוג מוסלמי, הדבר יסייע לו להבריא ממחלתו. בהמשך, נטל הנאשם בקבוק פלסטיק גדול והכה באמצעותו בעוצמה בצווארו של המנוח, ולאחר מכן, עלה על מיטתו, דרך על צווארו וחנק אותו בשנית. בשלב כלשהו חזר הנאשם לשכב במיטתו, ולאחר מכן ניגש למיטתו של המנוח, רכן על גופו וחנק אותו שוב ושוב, כשהוא בודק שאין לו דופק, על מנת לוודא את מותו.



לאחר זמן מה נכנס אח מצוות בית החולים אל החדר המשותף, וראה את הנאשם רוכן על מיטתו של המנוח וחונק אותו. אז, קם הנאשם וניגש לשכב במיטתו, בזמן שצוות בית החולים ניסה לבצע במנוח החייאה, שלא צלחה, ומותו נקבע במקום על ידי גורמי רפואה.



לאחר הרצח אמר ד״ר צבי פישל, יו״ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית, כי "מדובר באירוע טרגי וכואב. הטרגדיה היא תוצאה של מחסור חמור בכוח אדם במחלקות הפסיכיאטריות".



עוד אמר פישל, כי "איגוד הפסיכיאטריה משתתף בצער המשפחה על מות יקירם, מדובר באירוע קשה וכואב ביותר. לצערנו הטרגדיה היא תוצאה של הזנחה מתמשכת של מערך בריאות הנפש. אנו מתריעים מזה זמן רב על האפליה הבלתי נסבלת בין הרפואה הפסיכיאטרית לבין יתר תחומי הרפואה. ההזנחה והאפליה מובילות לתוצאה עגומה של אלימות הגואה במחלקות הפסיכיאטריות הסגורות. אנו מצפים כי מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יתעשת במהרה ויקצה באופן מיידי את מלוא המשאבים כדי למנוע ככל האפשר את אירועי האלימות הבאים בין חולים ובין חולים כלפי אנשי צוות".