ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה חקירת הפרשה המכונה "תיק 1454" בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה. במסגרת הפרשה, נחקר החשד, כי עו"ד אפי נוה פעל בתוקף תפקידו ומעמדו הציבורי כיו"ר לשכת עורכי הדין לקידום עניינן של אחרות עמן ניהל מערכות יחסים במקביל, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים כאמור.



החקירה נוהלה לכל אורכה בפיקוחם של פרקליט המדינה, ראש אח"מ וראש להב 433 ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. באשר לחשד המרכזי שנחקר - בסיומה של החקירה נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לכך, כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, במסגרות ובהזדמנויות שונות ובצמתי החלטה קריטיים, בעניינה של המועמדת לשיפוט, עו"ד אסתר כרייף, על מנת לקדם את מועמדותה לשיפוט, מהלך שצלח בסופו של יום עם מינויה כאמור, וכל זאת במקביל למערכת יחסים שניהל עמה, לבקשתה של עו"ד כרייף ובזיקה הדוקה למערכת יחסים זו.



לאור זאת סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית כנגד עו"ד אפי נוה ונגד השופטת אסתר כרייף להוכחת ביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. בנוסף לכך, במסגרת ניהול החקירה נתגלתה תשתית ראייתית נגד השופטת כרייף גם לביצוע עבירות שעניינן שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה, וזאת בעיצומה של החקירה המתנהלת בעניינה.



השופטת אתי כרייף. קרדיט: אתר הרשות השופטת



כן נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לכך, כי עו"ד נוה פעל במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר לשכת עורכי הדין בעניינן של עורכת דין מן המגזר הפרטי ושל מתמחה, אשר שמותיהן לא הותרו לפרסום וזאת תוך שהוא מנהל עמן מערכות יחסים, באופן שמגבש לדעת היחידה החוקרת תשתית ראייתית מספקת לכך כי ביצע עבירות מתחום טוהר המידות גם בעניינן. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה.



עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את השופטת כרייף  מסר כי "השופטת מכחישה באופן מוחלט ביצוע עבירות כלשהן והיא סמוכה ובטוחה כי הגורמים האמונים על קבלת ההחלטה בתיק ימצאו כי לא דבק רבב בהתנהגותה".

פרקליטה של עורכת הדין, עו״ד עדי כרמלי מסר כי ״אני שמח על הודעת המשטרה המלמדת כי לא נמצאה תשתית ראייתית כלפי מרשתי לבביצוע חלילה של עבירה כלשהי, כפי שסברנו לאורך כל הדרך. אנו מצפים אפוא, להודעת הפרקליטות על סגירת התיק התיק בעניינה, על מנת שתוכל לחזור לחייה טרם נקלעה לפרשה לא לה".

חקירת תלונתו של עו"ד נוה באשר להשגת ראיות ממכשירי הטלפון שלו תוך פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב שלא כדין הסתיימה אף היא, והממצאים יועברו להחלטת הפרקליטות. מדובר בתלונה שהוגשה נגד העיתונאית הדס שטייף. המשטרה פנתה לפרקליטות והציעה להעניק לשטייף חסינות מותנית. בין השאר מדובר בחסינות שתלויה בהתחייבות שלא לעשות שימוש בחומר שנחשפו אליו מהטלפון של נוה, לא להעבירו לשום גורם או לעשות בו שימוש לצרכים אישיים. זאת בנוסף לתנאים נוספים שמעמידה המשטרה.