שוחרר בתנאים מגבילים: מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום נעצר ושוחרר אמש בתנאים מגבילים על ידי רשות ניירות ערך וזאת במסגרת חקירה שמנהלת הרשות לניירות ערך בעניין חשד לעבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו כמנכ"ל החברה להכנת משקאות מוגזים סודהסטרים אינטרנשיונל בע"מ. ברשות לניירות ערך מייחסים לבירנבאום עבירות של שימוש במידע פנים גם בתקופה בה כיהן כדירקטור בחברה האמורה. כמו כן, שמה של עובדת נוספת לשעבר בחברה החשודה בביצוע עבירות דומות, אסור בשלב זה לפרסום.
על פי הנטען בחומר החקירה עולה החשד לפיו בירנבאום מסר במסגרת היותו איש פנים של החברה והחל בעת כהונתו כמנכ"ל החברה, מידע פנים לאותה עובדת אשר פעלה במניות סודהסטרים תוך שימוש עצום במידע הפנימי שקיבלה. "מידע הפנים מתייחס לדיווח מהותי וחיובי של החברה מיום 1.8.18 שהתייחס לתוצאותיה הכספיות החיוביות לרבעון השני של אותה השנה, ולדיווח מיידי מהותי וחיובי של החברה מיום 20.8.18 ביחס למידע אודות רכישת החברה על ידי חברת פפסיקו שבעקבותיו עלו מניות החברה בשיעור חד".
על פי החשד, השתמשה אותה עובדת במידע הפנים שנמסר לה מבירנבאום ורכשה את מניות החברה בשווי של מאות אלפי שקלים טרם פרסום הפרטים החיוביים, ובעקבות זה גרפה לחשבונה סך כולל של רווחים כספיים אסורים בשווי של 156,000 שקלים. במקרה אחר השתמשה במידע פנימי שקיבלה, בעזרתו גרפה שוב סכום, הפעם בשווי של 28,000 שקלים.

בבקשה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים ציינה הרשות לניירות ערך כי במהלך החקירה נדגמו ממצאים המגבירים את החשדות כלפי המנכ"ל והעובדת הנוספת בהקשר לעבירות המיוחסות להם. עובדים אחרים נחקרו אף הם בהקשר לפרשה זו, אך בהתאם להיקף תיק החקירה נדרשות פעולות חקירה נוספות. "לאור חומרת העבירות והסנקציה הגבוהה בגינן מתקיים חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה, וכן חשש אמיתי מהימלטות מאימת הדין, נדרשה הבקשה לשחרור בתנאים מגבילים".
במסגרת התנאים המגבילים שהוטלו על בירנבאום בעת שחרורו נאסר עליו ליצור קשר עם מי המעורבים בפרשה באופן ישיר או עקיף במשך 90 יום, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ לכחצי שנה והוא נדרש להפקיד ערבות בנקאית/מזומן בסך 1.2 מיליון שקלים עד ליום 29.9.19. אם לא יפקיד ערבויות אלו, ייעצר שוב. על ההחלטה חתמה שופטת בית המשפט השלום קרן גיל.