ועדת השחרורים בשבתה בבית המשפט המחוזי בלוד הודיעה היום (רביעי) כי היא מאשרת את שחרורה המוקדם של סימונה מורי, שהורשעה לפני 22 שנה במעורבות ברצח בעלה המתעלל ונידונה למאסר עולם. היתה התרגשות גדולה באולם בית המשפט ומורי ופרקליטה אף פרצו בבכי עם היוודע ההחלטה. היא אמרה כי היא מודה לכולם על התמיכה בה: "מודה למי שעזר ומקווה שהיום אני אוכל להתחיל דרך חדשה". מורי, שהשתחררה אחר הצהריים מכלא נווה תרצה, צפויה להתגורר עם בתה.
השחרור של סימונה מורי

בהודעת הפרקליטות נכתב כי ההסכמה התקבלה לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושקילת מכלול השיקולים כמתחייב משחרור מוקדם של אסירת עולם. "עמדת הפרקליטות בתיק זה נקבעה תוך שימת לב לעמדתה של ועדה בינמשרדית למניעת אלימות במשפחה של שב"ס ומשרד הרווחה שממליצה על שחרורה המוקדם", ציינו בפרקליטות.
 
עוד נכתב כי "ישנן חוות דעת טיפוליות אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי (קבוצתי ופרטני) שעברה האסירה בין כותלי הכלא ושהוביל להפחתת מסוכנותה. הפרקליטות מסכימה לשחרורה המוקדם של האסירה לאור תוכנית הטיפול שמציעה הרשות לשיקום האסיר, המצאות האסירה באגף פתוח של שיקום קבוצתי והתחשבות באינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצתה את עונשה במשך שנים רבות ועמדה בכל הפרמטרים הקבועים בחוק".

בתה של מורי שיתפה בהתרגשות:"היא מודל להערצה, רצתה שישמעו את הזעקה שלה"

עו"ד אריה שרעבי המייצג את מורי עוד מליל הרצח סיפר בשיחה עם "מעריב אונליין" על תחושותיו לאחר ההודעה: "אני מאוד שמח על השחרור, למרות שעברו 22 שנות מאסר מאז שנכלאה. השחרור הגיע קצת באיחור כי במשך שלוש שנים התנהלו דיונים בנושא שחרורה". לדבריו, היא הייתה אמורה להשתחרר שחרור מוקדם במאי 2016, אבל מאז התנהלו דיונים ובקשות, גם של הפרקליטות, והיה עיכובים.
 
"השחרור בא בעיתוי מיוחד לראש השנה, וזו תחילתה של שנה חדשה עם בשורות טובות. סימונה היום בת חורין לאחר תקופה ארוכה", הוסיף, "סימונה השתנקה מבכי ושני הילדים שלה היו נוכחים בדיון בו היא הודתה לכל מי שעזר לה". מורי אמרה עם שחרורה כי היא מאוד מתרגשת: "זה לא קל. אני רוצה להודות לילדים ולמשפחה ולתקשורת שבאמת המון המון בזכותכם זה קרה".

עו"ד אריה שרעבי. צילום: פרטי

ממטה המאבק לשחרור סימונה מורי ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מסרו הבוקר: "בהתרגשות גדולה, אנחנו שמחות שסימונה מורי הולכת להיות אישה חופשית. 22 שנים מאוחר מדי, היא חוזרת לילדיה ולנכדיה שנולדו בזמן הזה. אם צו ההרחקה היה נאכף, סימונה לא הייתה יושבת בכלא דקה, ומילדיה לא הייתה נגזלת הזכות הבסיסית לגדול עם אמא. אנחנו מאחלות לסימונה התאוששות מהירה, וחיים טובים, מלאים ומאושרים מכאן והלאה". הן הוסיפו כי "קשה לקרוא לרגע הזה צדק, כי השנים שאיבדה כבר לא יחזרו, אבל הוא בהחלט סופו של העוול. אחרי ששחרננו את דלאל דאוד, נסרין מסראווה והיום, סוף סוף, גם סימונה".



הן אמרו כי "אנחנו ממשיכות במאבק, עד שגם אריקה פרישקין לא תשב יותר בכלא כי שרדה את ההתעללות. ההתעוררות האזרחית בנושא הזה מוכיחה את השינוי הגדול שעברה החברה בישראל, שכבר לא תסכים להפקיר אף אישה עד שתדחק לפעול מהגנה עצמית, ובטח שלא תאשים אף אחת, כשלא הייתה לה ברירה". במטה המאבק סיכמו: "אנחנו מודות לאלפי האנשים שהצטרפו ותמכו באחד המאבקים הפמיניסטיים הצודקים והמוצלחים ביותר שהיו בשנים האחרונות בישראל, וממשיכות בדרך".

לפני 22 שנה הורשעה מורי ברצח בעלה המתעלל, שהכה ואיים על חייה, ונידונה למאסר עולם. היא היתה רק בת 15 כשהכירה את בן זוגה הגדול ממנה ביותר מעשור, שלום רחבי.  במשך שנים ארוכות התעלל בה, הכה אותה באכזריות ואיים לפגוע בה. היא אושפזה בבית חולים, התלוננה במשטרה, במוסדות הרווחה ואפילו הגיע למקלט לנשים מוכות. 
בנובמבר 1996 נמצאה גופתו של רחבי במחסן ליד ביתו ביפו כשהוא דקור מספר פעמים. סימונה נעצרה ביחד עם מי שהיה באותה העת בן זוגה ושניהם הואשמו ברצח.