בלאגן במשרד המשפטים סביב תפקיד המשנה לפרקליט המדינה. פרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, מונתה היום (חמישי) לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לענייני כלכלה. אלא הליך המינוי לא עבר חלק ובמהלך היוםפ פרצה בערה בעקבות רצונה של מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים, סיגל יעקבי,  לבחון את ביטול התפקיד. 



פרקליט המדינה שי ניצן התנגד למהלך והדיון הוספק. בהתערבות היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ולאחר איום בשביתה מצד עובדי משרד המשפטים, הוחלט לקיים את המכרז בכל זאת. בסופו של דבר בן ארי אכן מונתה לתפקיד הבכיר. 



כזכור, בחודש יוני נדחה המכרז לאחר שנשלח מכתב אנונימי שטען כי הוא תפור לטובתה של בן ארי, המכהנת כיום כפרקליטת מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב, ובין היתר ליוותה את חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"שנה שלמה ויותר עמד תפקיד זה פנוי, והינה עכשיו, חצי שנה לפני סיום הקדנציה של פרקליט המדינה שי ניצן, נזכרו לפרסם מכרז לתפקיד, בדיוק ביום שבו לא היה שר משפטים בישראל", נכתב במכתב, "הקדנציה של פרקליט המדינה היא 6 שנים, של המשנה שלו היא 8 שנים. ניצן מבקש למנות משנה עבור שני פרקליטי המדינה הבאים אחריו. בפרקליטות לא צריך לחכות, לא לשר, לא לפרקליט מדינה חדש, כי חבר מביא חבר. פרקליט מדינה ממנה את יורשו, השרים הם רק קישוט".עוד נכתב כי "ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת, כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, כאשר מי שיחליף את בן ארי בפרקליטות המחוז, איש אמונה, יצטרף גם הוא לכיוון הזה, והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לצאת נגד כל כך הרבה אנשים, גם אם אינו מסכים איתם".

במשרד המשפטים דחו את הטענות במכתב. מנכ"לית משרד המשפטים דאז, אמי פלמור, אמרה כי הטענה כי המכרז נתפר עבור ליאת בן ארי "נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם. כל פרקליט זכאי להתמודד לתפקיד זה, ואכן כאמור, שישה פרקליטים התמודדו למכרז". פלמור כותבת כי הטענה שהמכרז נתפר עבור ליאת בן ארי, נועד ליצור מצב הפוך, לפיו בן ארי לא תיבחר למרות התאמתה לתפקיד.

"בהיעדר נימוק ענייני לפנייה האנונימית", נכתב, "דומה כי היא נועדה ליצור אפקט הפוך - לנסות ולמנוע את אפשרות בחירה של הגב' ליאת בן ארי לתפקיד - על ידי הרתעת ועדת הבוחנים מבחירה בה, גם אם תימצא המתאימה ביותר לתפקיד".
חודש לאחר מכן החליטה נציבות שירות המדינה לחדש את המכרז, לאחר שפרצה מחאה על ביטולו ונטען כי הוא בוטל בשל מעורבותה של בן ארי בתיקי ראש הממשלה.