בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) ארבע וחצי שנות מאסר על צילה גוטרפריד, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות והפקרתה של לאה חולדרוב ז"ל, לאחר שפגעה בה, שעה שחצתה את הכביש במעבר חצייה בצומת סביון באוקטובר 2018.  



מגזר הדין עולה, כי גוטפריד בת ה-62, תושבת חדרה, נהגה במכוניתה ופגעה בעוצמה רבה במנוחה בת ה-49, תושבת אור יהודה ואם לשישה ילדים, שחצתה את הכביש במעבר חצייה, תוך שהיא ממשיכה בנסיעה רצופה ולא מאטה בשום שלב לפני מעבר החצייה. חולדרוב נפצעה באורח אנוש ונפטרה כעבור מספר ימים בבית החולים.



בית המשפט קבע כי מעבר לחובה להאט ולעצור לפני מעבר החצייה, לא הייתה כל מניעה שגוטפריד  תבחין בהולכת הרגל מבעוד מועד, וכי היא הבחינה לראשונה במנוחה רק כאשר הייתה על מכסה המנוע של מכוניתה. בית המשפט קבע כי רמת הרשלנות שהפגינה גוטפריד מדורגת ברף העליון וכי לאחר הפגיעה במנוחה היא המשיכה בנסיעה, כאשר המנוחה מוטלת בצד הדרך, עצרה עשרות מטרים מהמקום כי חשה ברע והקיאה, ולאחר מכן המשיכה בשגרת יומה.



בגזר הדין נכתב, כי גוטפריד לא עצרה במקום התאונה, לא הזעיקה עזרה ולא הודיעה למשטרה על מעורבותה בתאונה. בחלוף 24 שעות היא נעצרה בביתה הודות לחקירה מאומצת של המשטרה.



עוד קבע בית המשפט, כי "יש להביא נתון נוסף משמעותי המטה את הכף לחובה. תופעת הפקרה לאחר פגיעה הפכה למרבה הצער לחיזיון נפרץ במקומותינו. יש אפוא לצעוד במתווה שנקבע בסעיף 40 ז' לחוק העונשין ,המורה לנו להביא במניין השיקולים את הצורך בהרתעת הרבים".



מעבר לעונש המאסר בפועל הוטלו על גוטפריד גם מאסר על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה למשך 15 שנים ומתן פיצוי למשפחת המנוחה על סך  של 70,000 שקלים.