פרקליט המדינה, שי ניצן, נזף בממלאת מקום מנכ"לית משרד המשפטים, סיגל יעקבי, שניסתה לבלום את המכרז שבו נבחרה הבוקר ליאת בן ארי, לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לענייני כלכלה. במכתב ששיגר ניצן ליעקבי, כתב פרקליט המדינה כי התנהלותה מעלה תמיהות אודות מניעיה לביטול המכרז בו נבחרה בן ארי.



כזכור, פרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, מונתה מוקדם יותר היום לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לענייני כלכלה, אלא שהליך המינוי לא עבר חלק ובמהלך היום פרצה תבערה בעקבות רצונה של יעקבי לבחון את ביטול התפקיד. 
 
לאחר שפרקליט המדינה, שי ניצן, התנגד למהלך, הופסק הדיון בסוגייה. רק לאחר התערבות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובעקבות איום בשביתה מצד עובדי משרד המשפטים, הוחלט לקיים את המכרז בכל זאת - ובסופו של דבר בן ארי אכן מונתה לתפקיד הבכיר. 
 

בחודש יוני נדחה המכרז לאחר שהתקבל מכתב אנונימי בו נטען כי הוא תפור לטובתה של בן ארי, אשר בין היתר ליוותה את חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שנה שלמה ויותר עמד תפקיד זה פנוי והנה עכשיו, חצי שנה לפני סיום הקדנציה של פרקליט המדינה שי ניצן, נזכרו לפרסם מכרז לתפקיד, בדיוק ביום שבו לא היה שר משפטים בישראל", נכתב במכתב האנונימי, "ניצן רוצה שבן ארי תישאר במערכת, כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, כאשר מי שיחליף את בן ארי בפרקליטות המחוז, איש אמונה, יצטרף גם הוא לכיוון הזה, והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לצאת נגד כל כך הרבה אנשים, גם אם אינו מסכים איתם".
 
במשרד המשפטים דחו את הטענות במכתב. מנכ"לית משרד המשפטים דאז, אמי פלמור, אמרה כי הטענה כי המכרז נתפר עבור בן ארי "נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם. כל פרקליט זכאי להתמודד לתפקיד זה, ואכן כאמור, שישה פרקליטים התמודדו למכרז". פלמור כתבה עוד כי הטענה שהמכרז נתפר עבור בן ארי נועד ליצור מצב הפוך, לפיו היא לא תיבחר למרות התאמתה לתפקיד, על ידי הרתעת ועדת הבוחנים מבחירה בה". חודש לאחר מכן החליטה נציבות שירות המדינה לחדש את המכרז, לאחר שפרצה מחאה ונטען כי הוא בוטל בשל מעורבותה של בן ארי בתיקי ראש הממשלה.