היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, דחה את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיום השימוע בתיקיו בשבוע הבא בשידור חי. במכתבו, השמיע מנדלבליט דברים חריפים בנוגע לבקשת פרקליטי ראש הממשלה וכינה אותה "חסרת תקדים". לדברי היועמ"ש, "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו", כתב מנדלבליט לפרקליטי ראש הממשלה.



עוד הוסיף: "השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית, המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או 'רעשי רקע' למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם, כך גם בעניינו של מרשכם". "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים מעולם באופן פומבי. לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השוויון בפני החוק, המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים", כתב.


בנימין נתניהו קורא ליועמ"ש לפתוח את השימוע בעניינו לשידור חי. צילום: דוברות הליכוד

כזכור, מוקדם יותר היום פנה נתניהו באופן פומבי למנדלבליט, בבקשה להעביר את השימוע שלו בשידור חי. נתניהו גם הקליט את הפניה הזאת ודובר הליכוד הפיץ את הסרטון, בו נאמר כי "בשבוע הבא ייפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל, גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי. אני חושב שזה הדבר הדרוש. זה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור". 
 
ראש הממשלה הוסיף בפנייה למנדלבליט: "אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות. אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן, למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכל שיצא, לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי - שידור חי של השימוע. כך נבטיח צדק ואמת".
 
גורמים בכחול לבן הגיבו בסקפטיות לפנייה ומסרו: "בקשת נתניהו להעביר את השימוע בשידור חי רק מוכיחה שכל סיפור הנבצרות היה תרגיל שלו ומטרתו היא לקבל את ראשות הממשלה, כדי שלאחר מכן הוא יוכל למשוך את השימוע במשך שנה לפחות". גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס לבקשת נתניהו לשדר את השימוע בעניינו בשידור חי ואמר: "נתניהו הוא במקרה הטוב שחקן תיאטרון ועכשיו הוא רוצה להיות שחקן קולנוע. הוא יודע היטב ששימוע מתנהל ללא החשוד. המחשבה היא לנצל את השימוע לעוד הצגה".
 
יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, טען כי "במקום הליך משפטי, ביבי רוצה תוכנית ריאליטי", ואילו עו"ד רויטל סויד (העבודה-גשר) הוסיפה: "ביבי, אתה ועורכי הדין שלך יודעים היטב שאין דבר כזה שימוע מול מצלמה. רוצה קרקס, לך לפייסבוק-לייב כמו שאתה אוהב. רק אתמול גלגלת עיניים לשמיים והטפת ל'פיוס לאומי', וכבר אתה שוב מנסה לערער את אמון הציבור ביועמ"ש. די כבר להעמיד פנים שאתה הקוזק המשפטי הנגזל מבלפור. אתה לא".