ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע הערב (חמישי) את מורת רוחו מדחייתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את בקשתו לקיום השימוע הצפוי לו בשידור חי וכינה את ההחלטה "מאכזבת". בהודעה מטעמו טען נתניהו כי "היועמ"ש אמר שהשימוע לא נועד לשכנע את הציבור, אבל בארבע השנים האחרונות החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו לוו במאות הדלפות פליליות מהחקירות, עוינות ומוטות שכוונו דווקא לאוזני הציבור. כל זה מייצר משפט שדה לראש הממשלה שהוא בלתי נסבל בדמוקרטיה, ולכן היה ראוי לתקן את המצב על ידי פתיחת הדלתות של השימוע לציבור הרחב".



כזכור, בתשובתו התבטא מנדלבליט בחריפות כלפי סיעת הליכוד, שהפנתה אליו את הבקשה: "הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט היינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו".



מנדלבליט הוסיף והבהיר: "השימוע לא נועד לשכנע את הציבור, שכן ממילא ההכרעה בדבר הגשת כתב אישום היא החלטה מקצועית המנותקת מכל סחף ציבורי, לחץ פוליטי או 'רעשי רקע' למיניהם. החלטה זו מבוססת אך ורק על הראיות ועל הדין. כך בעניינו של כל אדם, כך גם בעניינו של מרשכם. שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים לעולם באופן פומבי. לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השוויון בפני החוק, המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים".


נתניהו הקליט את פנייתו למנדלבליט בסרטון שדובר הליכוד הפיץ, ובה אמר: "בשבוע הבא ייפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל, גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי. אני חושב שזה הדבר הדרוש. זה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות; אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".



ראש הממשלה הוסיף, בפנייה ישירה אל מנדלבליט: "אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות. אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן, למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבה, הכל שייצא, לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי - שידור חי של השימוע. כך נבטיח צדק ואמת".



בתגובה על דבריו של נתניהו אמרו גורמים בכחול לבן: "בקשת נתניהו להעביר את השימוע בשידור חי רק מוכיחה שכל סיפור הנבצרות היה תרגיל שלו ומטרתו היא לקבל את ראשות הממשלה, כדי שלאחר מכן הוא יוכל למשוך את השימוע במשך שנה לפחות". יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, הגיב בלגלוג וטען כי "במקום הליך משפטי, ביבי רוצה תוכנית ריאליטי". עו"ד רויטל סויד (העבודה־גשר) הבהירה: "ביבי, אתה ועורכי הדין שלך יודעים היטב שאין דבר כזה שימוע מול מצלמה. רוצה קרקס? לך לפייסבוק־לייב כמו שאתה אוהב".