גרסתו של נתניהו: לקראת השימוע בענייניו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שייערך כצפוי מחר, מתפרסמים הערב (שלישי) במהדורות חדשות 12 ו-13 קווי ההגנה שיספקו עורכי דינו (רם כספי, עמית חדד, יוסי אשכנזי ועוד מספר עורכי דין ממשרד הייצוג הרצוג-פוקס-נאמן) אל מול היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. השימוע יתקיים בחדר הישיבות של משרד המשפטים ברחוב צאלח א-דין בירושלים, לצד היועמ"ש ינכחו גם המשנה לאכיפה כלכלית עו"ד ליאת בן-ארי והמשנה ליועמ"ש עו"ד רז ניזרי ועו"ד שלמה למברגר.
 
יש לציין כי על פי הדיווח של חדשות 13, עורכי דינו של נתניהו מגיעים ערוכים לשימוע, בניגוד למסמך הרזה שפורסם כקו ההגנה הראשוני של נתניהו לקראתו. מסמכי הטענות כוללים כ-300-400 עמודי טענה רק כלפי תיק 4000, לדוגמה. על פי הדיווח, עו"ד רם כספי, הוותיק מסוללת עורכי הדין המייצגים את נתניהו, יחל את הדיונים בשלושת התיקים. במהלך נאומיו ההתחלתיים, כספי צפוי להסביר למה סיקור מוטה המיוחס לנתניהו בפרשת 4000, כאמור הוא לא בגדר עבירה פלילית.

בתוך כך, שני הטיעונים המרכזיים של נתניהו יהיו כי הסיקור באתר "וואלה!" לא היה מוטה משום שבאותו פרק זמן, על פי גרסתו, הוא היה עוין כלפיו. באשר לטענות נגדו על ניהול קלוקל ומושחת של הרגולציה על משרד התקשורת, עורכי דינו של נתניהו יטענו כי הן היו החלטות הגיוניות ונכונת, גם לדעת בעלי המקצוע המעורים בתחום.

שאול אלוביץ', בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90


בתיק 1000 במסגרתו נתניהו חשוד בקבלת מתנות ממקורבו ארנון מילצ'ן במספר הזדמנויות, יטענו עורכי דינו, על פי דיווח בחדשות 12, כי "מותר לקבל מתנות מחברים, היקפי המתנות נמוכות בהרבה מכפי שנטען". בתיק 2000 יטענו סנגוריו של ראש הממשלה כי שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס היו שיחות סרק, וכי לא היה בכוונתו להוציא לפועל את מתווה "חוק ישראל היום".
כמו כן, בחדשות 13 פרסמו ציטוט מתוך חקירותיו של נתניהו בו הוא מביע דעתו על אתר "וואלה!", ואמור לשמש כטיעון מרכזי בכתב ההגנה נגדו. "זה אתר על כלבים וחתולים, הוא לא מכתיב סדר יום", צוטט נתניהו בחקירותיו. "בליכוד קוראים לו 'וואלה חמאס'. מדובר באתר קיקיוני", אמר עוד. בהליך השימוע, נתניהו יטען כי הוא לא ביקש כלל בקשות מהנהלת האתר. העובדות, למרות זאת, המופיעות בכתב החשדות שפורסם לפני כחצי שנה - מראות אחרת. על פי כתב החשדות כנגד נתניהו, הוא, אשתו הגברת שרה נתניהו ובנו יאיר ביקשו מאות ואלפי בקשות ממי שהיה בראש איגוד התקשורת תחתיו פעל אתר "וואלה!", שאול אלוביץ', באופן ישיר ובאופן עקיף לקבלת סיקור חיובי כלפיהם.


יותר לציין כי ההכרעה בענייני השימוע יפורסמו עד תום כהונתו של היועמ"ש מנדלבליט. ההעדפה במערכת המשפטית היא לסיים את ההליך עד חודש נובמבר, בשאיפה לא להגיע לסיום הקדנציה של פרקליט המדינה שטיפל בתיקי נתניהו מטעם הפרקליטות, עו"ד שי ניצן.
 
תגובת ראש הממשלה לפרסום גרסאותיו לקראת השימוע והציטוט מתוך חקירותיו שפורסמו בחדשות 13: "ההדלפות הפליליות שאתם מפרסמים גם הערב, שזיהמו ועיוותו את ההליך המשפטי בעניינו של ראש הממשלה יימשכו גם בשימוע. זאת ההוכחה לכמה צודקת הייתה קריאתו של ראש הממשלה לקיים שימוע פומבי".